Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Dager uten bokstaver

Unntaksdager uten bokstaver. Hverdagens krevende timer sleper meg av gårde, krever fokus, krever oppmerksomhet. Ord og formuleringer formerer seg, danner en slags propp foran utkanalen som gjør at alt som skulle kommet ut ikke gjør det. En slags verbal og kreativ forstoppelse.

Dagene bak blir flere og hverdagssituasjonene er mange. De lager hindre for skrivingen og når jeg setter meg bak skjermen igjen stirrer jeg uten å produsere noe selv. Jeg leser andres ord, men lager ingen selv.

Som med andre forstoppelser skjer det mye når det først kommer igang igjen. Med ett innlegg ut blir det lettere for andre å følge etter. Jeg håper det skjer snart, for det er mye som står i kø, som trenger plass og et sted å være.

Andre ting, som den praktiske hverdagen, må bare holdes orden på først..

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

5 comments on “Dager uten bokstaver

  1. Kamelryttersken
    26. januar 2011

    Er litt sånn, man må fylle på med andres ord, før man finner sine egne.
    Og det er utrolig hvor mye man skriver før man skriver noe andre får lese.

    Lik

  2. Lammelåret
    30. januar 2011

    Det er frustrerende dager når det skjer mye som utsetter muligheten til å formidle. Etterhvert virker det omtrent umulig å skrive noe som helst, men når det først løsner og mulighetene er der kommer det mye. Nesten vanskelig å vite hvor en skal gjøre av alt. Ser ut til at fasen med få ord fortsetter en stund til.

    Lik

    • Kamelryttersken
      30. januar 2011

      Notisbøker kan være veldig så greie i så måte
      Stikkord og korte setninger som ellers går rett i glemmeboka

      Lik

      • Lammelåret
        30. januar 2011

        Jeg pleier å skrive stikkord på mobilen, men har skjønt at jeg fungerer slik at jeg må blogge med en gang ellers forsvinner motivasjonen og flyten i teksten. Unntaksvis fungerer det å «kladde» en tekst for så å skrive den inn her siden. Mesteparten av skrivingen min er spontan.

        Lik

      • Kamelryttersken
        30. januar 2011

        Da er vi to

        Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 26. januar 2011 av i Blogg og kommunikasjon med stikkord , , , , , , , .

Twitter-oppdateringer

