Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Redd ulla!

Liksom tilfeldig og søt satt han på senga mi, men alt jeg så var den store kjeften hans og de glupske øynene. Det jeg skulle sett var et «beklager, jeg har kommet feil»-blikk og rask retur ut av vinduet.

Du må dø før du spiser opp alt, mumler jeg innbitt mens jeg venter på at den jeg liker best skal gjøre seg ferdig med det han gjør. Jeg skal snart gjøre han til drapsmann, det vesle kreket skal ikke få forsyne seg med det han vil, så mye han vil.

Den jeg liker best er ikke av den morderiske typen, så han bretter et mykt papir rundt møllen og slipper han ut i nattemørket og lukker vinduet.

Igjen sitter jeg og lover meg selv høytidlig at i morgen, da skal alle ullklærne bort! De skal pakkes i plast og plasten skal teipes. Møllen skal forstå at den ikke er velkommen. I dag er det sommer!

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

2 comments on “Redd ulla!

  1. Alexia
    12. april 2011

    hehe, trodde du skrev påskekrim….

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 11. april 2011 av i Tips og råd med stikkord , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

