Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Å selge er ikke lett

Utrolige mengder klær og utstyr har samlet seg gjennom årene jeg har hatt barn. Det meste har vært brukt, mens noen av tingene har blitt satt bort og knapt nok sett på i forbifarten.

Nå er tiden inne for å selge noe av det. Tidligere har jeg fått bort mye, men mengdene som er igjen og plassen det opptar kan jeg trenge til andre ting. Som faktisk blir brukt i blant.

Jeg bruker tid på nettsider som selger bæremeis, sprinkelseng og barnesete til sykkel, stellebord med mer. Jeg prøver å finne utsalgspris på akkurat den varen jeg har, men det er en utfordring.  Ikke alle tingene som skal selges har varenummer og da er det vanskelig å finne samme vare i butikken og dermed hvilken pris jeg kan ta. Å søke på Finn, kan være lurt, det gir en antydning på hva jeg kan ta.

Jeg vil ha minst mulig arbeid med salget og foretrekker at kunden henter varen slik at han selv godtar den før kjøp. Da slipper jeg eventuelle skader i posten og klager fra kunden.  Og helst vil jeg selge og ikke gi bort!

Hva gjør du med ting du ikke bruker lenger?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 2. mai 2011 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

