Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Regn ingen hindring

Jeg ser ut som en rik engelsk dame med hvite knær og et blikk som ikke treffer noen.

Sommeren har verken gjort meg brun eller rød, men blekheten er mindre påtatt. Jeg har gått fra å være lakenhvit til å bli eggeskallhvit på bare noen uker.

Ferien er blitt til «ferie», dersom ferie må inneholde reiser lengre enn over kommunegrensen for nødvendig ærend som påfyll til teskuff og innkjøp av støvler. Lukten av maling er ikke påtrengende, aldeles ikke, og veggen er fremdeles naken og blågrå framfor dekket av skap fra ende til annen.

Lykkelig fordi markisen endelig ble koblet til strøm, og med det mulig å bruke, sjeneres jeg ikke nevneverdig av regnet som minner meg om at vi virkelig bor i Norge med fossefall-imitasjon bare noen meter unna. Det går da an å sitte ute og leke telttur når man både kan se og høre regnet, men ikke får det i nakken og ullen er varmende nærværende.

Regn ingen hindring. Deilig norsk sommer!

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

5 comments on “Regn ingen hindring

  1. Alexia
    12. juli 2011

    huff ja, ikke mye sommer…vi har hatt noen få fine dager, da lot jeg husarbeid være husarbeid og tilbragte dagene på stranda. Og glad er jeg for det! Men ikke mye brun nei….har til og med tatt solarium 2 ganger nå for å ikke se helt syk ut…

    har katten kommet tilbake forresten?

    Lik

    • Lammelåret
      12. juli 2011

      Sommervarmen er virkelig flyktig, så det gjelder å gripe den og holde seg fast mens den er innom på snarvisitt. Husarbeid hører virkelig ikke hjemme på de flotteste dagene, de må brukes så de huskes.

      I dag kom besøkspusekatten tilbake igjen, til glede for to små og en stor!

      Lik

  2. mormor
    12. juli 2011

    Jeg tilhører de lykkelige, Blåser i vær om jeg bare får være i sommerheimen.
    Det er jeg, da kan det regne eller være stekende sol. Spiller ingen trille.
    På den annen side. Jeg har heller ikke barn eller noen som skal aktiviseres.
    Bare «oss to» og katten 🙂
    Så flott at besøkspusen har kommet tilbake 🙂

    Ha en flott kveld 🙂

    Lik

  3. Hilde
    14. juli 2011

    Jeg var brun etter syden-ferien, men uten påfyll av nok sol her hjemme, er det ikke rare greia igjen 😦 Nå er forresten jeg også eggeskallhvit, siden det er fargen jeg driver å maler med her i heimen, og søler litt… 😉

    Markise er tingen! Kan ikke klare meg uten 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      15. juli 2011

      Hehe.. synes du er flink, jeg, selv om du legger igjen spor her og der.

      For noen år siden malte jeg om sommeren, noe frisøren min kommenterte ved juletider.. litt flaut, ja..

      Markisen gjør virkelig nytten sin, er så glad for at vi kjøpte den.

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Twitter-oppdateringer

