Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Picnic på stuegulvet

Regn ventes i større mengder når i dag blir i går og det store spørsmålet presser seg fram: Hva gjør vi da?

Regn er ingen hindring så lenge vi vet hvor regntøyet er, og det gjør vi. Regn er heller ingen grunn til å ikke bruke uteområdet. Likevel, det er ikke til å komme unna at barna liker seg bedre ute når solen skinner og varmer nakken. Altså kan det være lurt å finne noen aktiviteter som kan gjøres inne og hjemme.

Picnic på stuegulvet med fingermat av alle slag tipper jeg er en hit, kortspill og brettspill likeså. Vanligvis dukker ønsket om film opp på dager som forventes å brukes inne og så lenge mer enn en liker det, synes jeg det er en fin ting å bruke et par timer på, eller mindre. Jeg har enda ikke vist «Da jeg traff Jesus med sprettert» for barna mine, men dette er en film jeg gjerne vil vise dem. Den er morsom og koselig. Har du sett den?

Lesing tar ikke værforbehold, men foregår hver dag og jeg jobber meg stadig videre i Jo Nesbø sin «Doktor Proktors tidsbadekar», til stor glede for barn i forskjellig størrelser. Jeg ser ikke bort fra at det blir lest et par kapitler i morgen også. Og kanskje kan jeg få Storebror til å lese for oss og?

Hva gjør dere på våte dager? Vil du dele dine tips?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

2 comments on “Picnic på stuegulvet

  1. mormor
    18. juli 2011

    Mimeleker pleier å falle i god jord.
    Gjemsel og slikt kan fint finne sted inne.
    Tegn etterpå – brette papir i trekkspill, tegn et hode og be de øvrige om å tegne kropp eller armer og ben. Resultatet blir overraskende.
    Min båt er lastet med.

    Mye av den slags i sommerheimen

    Ha en flott dag, inne eller ute 🙂

    Lik

  2. Lammelåret
    18. juli 2011

    Mimeleker hadde jeg helt glemt at fantes!
    Takk for påminnelsen.

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 16. juli 2011 av i Høytid og ferier med stikkord , , , , , , , , , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

