Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Siste sommermåned, en overgang mellom feriedager og hverdagsliv

Etter noen veldig lange uker som tilsammen ble juli, er nå kalenderbladet snudd og viser en måned med langt flere utfylte ruter enn måneden som ble avsluttet i går hadde.

August, måneden der alt starter opp på ny samtidig som sommeren er godt etablert. Jeg holder fast i den gode sommerfølelsen, hører på lett og glad musikk, som d’sound: Spice of life. Jeg leser bøker som underholder, som «Min mangel på storhet og fordom i jakten på Mr.Darcy» av Ingrid Schibsted Jacobsen, og drikker litervis med vann mens jeg bryr hjernen med spørsmål som «hvor lenge kan jeg leve på bare saltstenger?». Med nesten 30 grader uansett hvor jeg plasserer meg, er ikke appetitt det som beskriver meg best.

Jeg holder fast ved alt som er godt, lagrer det til disse dagene bare er et svakt minne om noe som var, lagrer det under kategorien ‘sommer’.

Til en gang jeg skulle trenge det.

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

9 comments on “Siste sommermåned, en overgang mellom feriedager og hverdagsliv

  1. mormor
    1. august 2011

    Lest 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      1. august 2011

      Hehe.. når jeg får en kommentar som skal modereres, trykker jeg på «godta», så ja: Jeg godtar at du leser!

      Lik

  2. Kamelryttersken
    1. august 2011

    Hyggelig at du godtar at jeg leser 😉

    Lik

  3. Hilde
    1. august 2011

    Fniser litt av tanken på å leve på bare saltstenger. Tror nok du må supplere litt med noe annet også. Kan jeg foreslå rips med vanniljesaus? Det ble nemlig plutselig alt jeg klarer å tenke på her i kveld. Like før jeg setter meg under ripstrærne og venter. 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      1. august 2011

      Rips med vaniljesaus er det beste! Bare synd at jeg ikke har ripsbusker eller andre buksvekster i den såkalte hagen min, dessverre ingen busker å ligge gapende under, hehe..

      Lik

  4. Tonje
    1. august 2011

    30 grader hørtes da deilig ut! Er veldig glad i sommer og varme jeg, hihi. Her i Sandnes blir sjelden temperaturen så høy. Tror vi har hatt noen å tjue grader i dag og det var deilig. Så enig med deg i at vi må lagre disse gode dagene, samle på solstråler slik at vi kan hente dem opp igjen når vi har brukt for dem 🙂

    Ønsker deg deilige sommerdager
    Klem Tonje

    Lik

    • Lammelåret
      2. august 2011

      Det var visst mer en følelse av 30 grader.. rent objektivt viste gradestokken omtrent 24, men det var veldig varme grader, altså!

      Nå venter terrassen, bok, penn og papir.

      Lik

  5. Ahh… Takk:)

    Lik

  6. Tilbaketråkk: 10 deilige sommerminner og en oppfordring « Lammelårtanker

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

