Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

10 deilige sommerminner og en oppfordring

Årets første augustdager er rolige og langsomme, slik ønsker jeg at det skal fortsette å være. For å lime sommerens gode dager ekstra godt fast, har jeg laget en liste over mine beste sommerminner.

  1. ligge på magen i hagen og høre lyden av sommerfuglvinger som slår
  2. lese bøker som aldri kommer til å nomineres til Nobels litteraturpris, men som leses bare fordi de underholder
  3. se at gleden til barna fyller hele dem og kommer til uttrykk gjennom latter og dansende kropper
  4. kjenne at kroppen slapper av og at hjernen ikke produserer kompliserte tanker
  5. gjenoppdagelsen av tidligere favorittmusikk
  6. møtet med nye mennesker og styrket vennskapsbånd over en flaske vin som aldri ble drukket opp
  7. spise hjemmelaget jordbæriskrem
  8. lese Doktor Proktor for barna i hagen
  9. tilbringe en kveld med en god venn og kjenne at tiden var alt som skilte oss, båndet er fremdeles det samme
  10. Barn som kommer med en kopp nyplukkede bær og spør: «Vil du kjøpe?»

Nå oppfordrer jeg deg til å skrive din liste over gode sommerminner, helst i bloggform slik at flere får ta del i gledene dine. Hvis du gjør det på din blogg, vil jeg at du lenker til meg og ber dem som adpoterer ideen om å dra lenkene til oss som har skrevet om dette videre. Bruk gjerne samme overskrift som jeg har gjort.

Ser fram til å lese om andres gode sommerminner!

Disse bloggerne har tatt oppfordringen: mormors klagemur, Lavina, Terninger, Puslespillbrikker, Syster Åse,  dagdrømmeren,  Karavanseraiet. 

*******

Dette innlegget er en oppfølging av Siste sommermåned

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

30 comments on “10 deilige sommerminner og en oppfordring

  1. mormor
    4. august 2011

    Den vil jeg være med på, men den kommer ikke i morgen.
    Du hadde samlet deg mange gode minner, noe å tære på i lange og mørke vinterkvelder.
    Jeg må sortere noe grassat, for det er så mange, mange.
    Og mange av dem ligger under mormorliv i sommerheimen på muren.
    For meg er ikke sommeren slutt før jeg reiser fra sommerheimen.
    Her blir jeg til det ikke går an, lenger.

    Ha en vakker kveld

    Lik

  2. Kristine
    4. august 2011

    Denne blir jeg også med på! Men for å bli med på den må jeg få kopiere pk nr 9 fra deg. Det er et kriterie jeg setter for min deltakelse. 😉

    Ellers hadde du noen nydelige sommerminnerpunkter, Lammelår. Helt herlige! 😀

    Lik

    • Lammelåret
      4. august 2011

      Den er grei, bare skriv at du har punktet fra meg!
      Gleder meg til å lese om dine sommerminner! 🙂

      Synes dette er en fin måte å hente motivasjonsenergi til kaldere og mørkere tider, men fremdeles er det mange sommeruker igjen å lage sommerminner på!

      Lik

  3. whitebite
    5. august 2011

    herlig innlegg, og oppfordring!
    liker godt hvordan du ikke bare lirer av deg klisjeer, men gir setningene et innhold!

    god helg!

    Lik

    • Lammelåret
      5. august 2011

      Tar du oppfordringen videre til bloggen din?
      Kan du legge igjen en link her hvis du gjør det slik at flere kan lese dine sommerminner?

      God helg til deg også, whitebite!

      Lik

  4. Tilbaketråkk: 10 deilige sommerminner og en oppfordring | Mormors klagemur

  5. mormor
    6. august 2011

    Linket til ditt innlegg, men finner ikke ping????
    Legger like gjerne adressen her :
    http://www.starbear.no/mormor/2011/08/06/10-deilige-sommerminner-og-en-oppfordring/

    Ha en deilig kveld 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      6. august 2011

      Fint å lese om sommerminnene dine, mormor, og fint å se at noen har tatt oppfordringen videre.

      Jeg er ikke sikker på det med pinging, men det er vel «nok» med å legge link til meg/dette innlegget i ditt innlegg om dine sommerminner?

      Tipper Kamelryttersken kommer på bane og gir meg verdifull informasjon snart, så kan jeg fikse det pingegreiene.

      Fortsatt god helg til deg!

      Lik

      • Lammelåret
        6. august 2011

        Jeg fant det visst nå: Det lå i innboksen for useriøst, makan!

        Lik

      • Kamelryttersken
        11. august 2011

        Er nok med en lenke fra Mormors blogg og hit.
        Men er det ikke en funksjon i dette themet som viser hvilke tilbakelenker/pinger du får?

        Ser du på Marias Metode og hos Mirasipani så ser du hva jeg tenker på.

        Lik

  6. Tilbaketråkk: 10 deilige sommerminner og en oppfordring | Lavinas lille verden

    • Kamelryttersken
      11. august 2011

      Ja, nå ser jeg dem, tilbakelenkene, de blir liggende som kommentarer, gjemmer seg litt innimellom de andre.

      Lik

      • Lammelåret
        11. august 2011

        Det ta jo også tid før de kommer opp siden jeg må godta/moderere dem først.

        Takk for at du tar oppfordringen!

        Lik

  7. Lavina
    7. august 2011

    Takk for besøket hos meg, og nå har jeg linket til deg og til mormor. Rett skal være rett!

    Ser ut til at du har noen flotte sommerminner å dra fram når høstmørket kommer tuslende..

    Fine søndagen..

    Lik

    • Lammelåret
      7. august 2011

      Takk for at du tar oppfordringen min videre, Lavina!

      Ønsker deg en flott søndag. Snakkes!

      Lik

  8. Mammadamen
    8. august 2011

    Koselig innlegg:-) Jeg blir med! Lenker til når innlegget er publisert:)

    Lik

    • Lammelåret
      8. august 2011

      Kjempebra!
      Er godt å dra i gang en positiv lenkesamling som kan brukes til å friske opp minner som gir smil om munn.

      🙂

      Lik

  9. Kristine
    9. august 2011

    Og plutselig skjønte jeg ingenting… Hva er det du mener, egentlig? I stad fikk jeg en link fra mormor, om hennes sommerminner. Koselig det, men jeg kan da ikke begynne å putte den linken inn i mitt innlegg? Eller – hva skjer’a? :S

    Lik

    • Lammelåret
      9. august 2011

      Du kan putte linken til mormor sitt innlegg i ditt hvis du vil, da får du i tilfelle enda flere sommerminne-innlegg å lese når du vil, men det bestemmer du selv. Sommerminne-innlegget ditt viser at du har forstått det slik jeg mente det. Dersom flere tar oppfordringen via deg, kan du legge til linkene deres dersom du vil. Ellers blir det jo slik at den som tar oppfordringen videre fra deg linker til oss osv. Etterhvert kan det bli en lang rekke linker.

      Jeg oppdaterer hovedinnlegget mitt med link til dem jeg vet tar oppfordringen min, men hvis ikke alle linker til dette innlegget når de tar oppfordringen, har jeg jo ingen mulighet til å ta med disse linkene eller vite hvor oppfordringen går videre. Det er koselig dersom folk forteller at de har tatt oppfordringen, så gjenbesøker jeg bloggposten deres!

      (spør gjerne mer dersom dette var forvirrende, kjenner at det er vanskelig å forklare nå, hjernen har gått til midlertidig streik, men skal prøve å vekke den til i morgen)

      Lik

  10. Kristine
    10. august 2011

    Aha! Nå skjønte jeg det. Thank you! 😀

    Lik

  11. Tilbaketråkk: Sommerminner | Karavanseraiet

  12. Åse
    12. august 2011

    Hei!
    Jeg har fulgt din oppfordring! 🙂
    http://www.systerase.blogspot.com

    Lik

    • Lammelåret
      12. august 2011

      Flott, Åse!
      Da skal jeg legge deg til i oversikten min og ta turen innom deg.

      Ps!
      Velkommen til bloggen min og kom snart tilbake igjen!

      Lik

  13. Tonje
    13. august 2011

    Å, så herlige sommerminner! Kanskje jeg også skal skrive et slikt innlegg i løpet av neste uke (vår siste ferieuke før skolen starter)
    God helg!
    Klem Tonje

    Lik

    • Lammelåret
      13. august 2011

      Ja, gjør gjerne det, Tonje!

      God helg til deg også!

      Lik

  14. Tonje
    15. august 2011

    Fikk ikke til å linke 🙂 Kan du linke det inn for meg?
    Klem Tonje

    Lik

    • Lammelåret
      15. august 2011

      Jeg skal legge inn link til deg i hovedinnlegget i morgen (når jeg er mer våken). Takk for at du tok oppfordringen! Jeg ser at du har fått fin respons hos deg, flott!

      Natta nå.

      Lik

  15. Tilbaketråkk: Sommerminner i januar « Lammelårtanker

  16. Tilbaketråkk: Et sommerminne | Lammelårtanker

  17. Tilbaketråkk: Sommerferien – min lille egotripp? | Lammelårtanker

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

