Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Høst? Pøh!

Jeg har lirket meg ut av shortsen og tredd ullsokkene på. Beina er dekket av lysegrått, mykt stoff –  det er kveld!

Ungene er våte i håret og klamme under armene av dagens aktiviteter. Med store smil og mager fulle av svalende iskrem er sommer det eneste dekkende ordet for tiden vi er inne i. Gresset er grønt og lyden av uteaktiviteter fyller luften, tiden kan ikke kalles annet enn sommer! Riktignok avslører gradestokken at det er naturlig å bruke dyne om natten igjen, men temperaturen er ikke lavere enn den var i juni, eller var det begynnelsen av juli? Under ti grader er ikke uvanlig i andre ende av sommeren, når solen har flyttet seg for å gi andre husstander den ønskede kveldssolen.

Å holde fast ved sommervarme og sommeraktiviteter gjør at den varer mye lenger. At sfo har startet og familiens arbeidstaker ikke bruker like mye tid hjemme lenger, kjennes ganske bra. Den vante rytmen er i sin spede start, en langsom tilvending til høstens kalas. Det er godt at ikke alt starter på samme tid.

Når høsten starter, i september en gang, ja da er vi vel innkjørt i hverdager med timeplan også på ettermiddagene og fullt program. Det er jammen meg godt at starten er langsom slik at vi ikke rykkes for hardt opp fra feriemodus, men kan la langsomheten vare og bestå. Det er godt for oss alle.

Langsom start for deg og dine og?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

7 comments on “Høst? Pøh!

  1. Kamelryttersken
    12. august 2011

    Langsom avvikling av ferie tror vi kan si

    Lik

  2. mormor
    12. august 2011

    Jeg sitter i sommerheimen og tenker at i morgen må jeg kanskje ta inn noe ved. Kanskje jeg må fyre litt på kvelden.
    Men ikke i dag.
    I stedet ser jeg på «sommerbåtene» som drar forbi og er glad for at det fortsatt er turister på havet.
    Jeg vil trekke med meg sommerfølelsen så lenge som mulig og utsette hverdagen i vinterheimen så lenge.

    Ha en vakker kveld 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      12. august 2011

      Jeg oppholder meg på sommersiden av huset, høstsiden gidder jeg ikke forholde meg til enda. Tenk det: En sommerside og en høstside!

      God kveld og god helg!

      Lik

  3. Røsslyng - Dikt for dagen
    12. august 2011

    Hausten får ta pause ei lita stund til, synest eg! Men kanskje ok å ta det rolig, finna balansen mellom sumar og haust slik du skriv. Var litt surt å måtta kle på seg bukse og gensar med ein gong sola forsvant i dag, men får vel berre vera glad for dei mange timane i shorts og bikini i staden;)

    Lik

  4. Elisabeth
    15. august 2011

    Takk. Det var trøsten jeg trengte. Å lese blogginnlegget ditt.

    Ramlet tilfeldig borti bloggen din via Livet leker. Her vil jeg ramle flere ganger innom. Fint her.

    Lik

    • Lammelåret
      15. august 2011

      Velkommen til bloggen, Elisabeth!

      Takk for fine ord og for at du vil komme tilbake!

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 12. august 2011 av i Høytid og ferier med stikkord , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

