Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Ikea-katalogens magnetiske kraft

Det er så mye lettere å finne noe nytt enn å bruke det gamle.

Det er så mye lettere å se nye løsninger og kule fargekombinasjoner, satt sammen av andre, som overrasker og stemmer ustemt sammen, enn å skape det selv. Det er så lett å forelske seg og forbanne seg over Ikea-katalogens sterke tiltrekningskraft. Når en heller skulle være kreativ, tenkende og forheksende, mot seg selv og streng som en justisminister og tilbakeholden som en finansminister.

Det er bare så veldig mye enklere å skaffe seg noe nytt enn å ta et oppgjør med alt en har fra før som enten må få nye hjem eller «redesignes» igjen. Om det bare kunne vært like lett å si at nok er nok og så var alt som det skulle, ting på plass og ferdig med den saken! Og glemme Ikea-katalogen.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

9 comments on “Ikea-katalogens magnetiske kraft

  1. mormor
    17. august 2011

    Men den er morsom å bla i, IKEA-katalogen 🙂

    Ha en fin dag 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      17. august 2011

      Jepp, det er det. Og faktisk er det også en fordel å ha lang kjøretur dit, for da tenker man seg om før man drar inn dit. Det er verre når en først er i mål, da er det lett å tenke at «jeg tar bare den òg, det er så lenge til neste gang» og så er man igang.

      Lik

  2. Røsslyng - Dikt for dagen
    17. august 2011

    Lurar på om den har mista krafta si på meg, for eg tenkte då eg las litt i den på do, at det var mange rom som eg synest var for rotete og ustrukturerte. Det er vel litt av stilen og meininga, men for meg frista det ikkje så veldig. Har ein halvtime til IKEA, så det er i grunn greitt at ikkje eg er så hekta på oppussing;) Lukke til med å stå imot krafta!

    Lik

    • Lammelåret
      20. august 2011

      Ikea-katalogen henvender seg vel først og fremst til urbane mennesker med liten plass og jeg er helt enig med deg i at det er mye rot på bildene. Jeg er glad for å ikke ha det like stappet fullt hos meg.

      Vi holder på å lage noen nye romløsninger og dermed er Ikea nyttig, ellers pleier jeg ikke studere den, vil heller ha ting ut enn inn av huset.

      Lik

  3. Kristine
    18. august 2011

    Joda, jeg er veldig enig med deg. Ikea-katalogen har mye fint. Men det er veldig gøy å få til noe selv også! Av alt det «gamle» man har! Selv har jeg slitt meg helt ut nå, på akkurat det der, men fy søren så fornøyd jeg er over resultatet! Har jo lenge sagt at jeg skal legge ut bilder av herligheten, men så tok det ene det andre og jeg ble liksom aldri helt ferdig med prosjektene mine – ja – du vet… Men NÅ begynner det å ligne på noe! Må bare få tatt noen bilder først, så skal du få se. 😀

    Lik

    • Lammelåret
      20. august 2011

      Du kan få til ting, mens jeg eier ikke kreativitet med ting. Heldig er du! Jeg ser fram til flere bilder!

      Lik

  4. Bente
    20. august 2011

    Var nylig på Ikea i Trondheim.Handlet til hybelboeren vår:)
    Må snart en tur til Oslo for å kjøpe noe til oss selv også.Tenkte rydde opp litt på vaskerom og boden.
    Lagt meg til som følger av deg på Bloglovin.

    Lik

    • Lammelåret
      20. august 2011

      Orden og system på vaskerommet gjør dagen effektivt, for å starte vaskingen med å rydde er ikke særlig motiverende. Godt å bruke minst mulig tid slike steder, synes jeg.

      Takk for at du vil følge bloggene mine!

      Lik

  5. Tilbaketråkk: Ikeakataloger og andre kataloger « Lammelårtanker

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

