Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

En kopp tran, takk!

Nytelydene høres ut som en reklame for Mills og spørsmålet i øynene sier: Mer?

En spiseskje er ikke nok, om arvingen kunne få velge skulle koppen vært fylt med lysegul, seigtflytende væske utvinnet av fiskdeler. Lukten er umerkelig, men smaken er vel omtrent som den alltid har vært.

At tran er godt og et savn når det uteblir forteller vel det meste om barns forunderlige smak?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

12 comments on “En kopp tran, takk!

  1. mormor
    22. august 2011

    Artig
    Hvis vi ikke forteller at noe er æsj, så er det ikke æsj.
    Om vi ikke stresser at dette er såååå bra for deg, går det bra.

    Tran er ok, fremdeles 🙂

    Ha en fin kveld 🙂

    Lik

  2. Fru Andersen
    22. august 2011

    Storebror hos oss får både fisketran og Udos Choice (planteoljer), og han sier også «Mmmmm, olje er godt!» 😉 Jeg bare ler og sier «Ja, det er deilig!» 🙂

    Lik

  3. Fru Andersen
    22. august 2011

    (og svelger min egen skje uten å prøve å lage grimaser!)

    Lik

    • Lammelåret
      22. august 2011

      .. hehe.. akkurat! Jeg sverger til trankapsler rett før leggetid for å slippe ettersmaken. Fantastisk at ungene vil ha tran, ikke noe er bedre enn det, men jeg har ikke vært et godt eksempel på det, må innrømmes.

      Lik

  4. whitebite
    22. august 2011

    sant?!
    wow.
    utrolig!

    jeg drar over havet til britene.
    der kjøper jeg lass av fiskeolje i jordbærsmakende kapsler..
    til min sønn.

    det skal være så bra for konsentrasjon og motvirke rastløshet.
    har gitt ham det i mange mange år..
    håper på en virkning snart;o)

    haha.

    Lik

  5. Kristine
    23. august 2011

    Hehe, morsomt å lese. Her tar vi trankapsler, men kanskje det er på tide å forsøke tran i flytende form igjen? Den er sikkert bedre nå enn for 20 år siden. Kanskje…

    Lik

    • Lammelåret
      23. august 2011

      Vi bruker Apotekets Tran fra nycoplus med mild smak, verd å prøve. Ikke koster den mye heller (79,-). *Dagens reklame*

      Lik

  6. Avil
    23. august 2011

    Sonen min har elska tran sidan han var baby. No er han 7 og synes framleis tran er kjempegodt. Beats me. Eg kan ikkje fordra tran.

    Lik

  7. Marthe
    26. august 2011

    Jeg har ikke noe i mot tran, kan gjerne ta en skje nå og da. Men sønnen min syntes ikke det var noe stas, og vi gikk over til D-vitamindråper. Og han var så flink, så flink! Åpnet munnen og lot meg dryppe eksakt fem dråper, og det hele var så morsomt. Helt til han plutselig en dag fant ut hvordan han freser…og det har han fortsatt med, men kun når det gjelder disse dråpene…hehe..så nå skal jeg prøve tran igjen, det blir kanskje lettere med en skje 😉

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 22. august 2011 av i Mat og oppskrifter med stikkord , , , , , , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

