Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

5 høstgleder vi ser fram til

Nå som det er slått fast at det er høst, gjelder det å finne noe bra å se fram til.

Denne bloggposten har jeg latt vente og godgjøre seg, for å snakke om høstgleder tidlig i august, er som å dra høsten nærmere seg, og det vil man ikke når man ligger langstrakt på terrassen og sluker D-vitaminer og drikker lime av høye glass.

Dette ser vi fram til:

  1. Dra på pinnsvintur. Skru opp forventningene til de små, putte dem i sko og plassere en lommelykt i hånda og hviske hysjj
  2. Dra på flaggermustur. Omtrent samme framgangsmetode som over.
  3. Litteraturuka andre uke i november. Programmet er ikke lagt ut enda, men forløpige navn er Dag Solstad, Ingvar Ambjørnsen og Jan Erik Vold.
  4. Mat! Hver høst kjøper jeg inn større mengder lammekjøttdeig som er fantastisk til kjøttboller og moussaka. Fårikål-duften skal spres til alle naboene og spises i evigheter.
  5. Konsert. Vet ikke med hvem enda, men konsert skal det bli, sånn må det bare være.

De to første punktene er de mest spennende, barn som lister seg rundt fulle av forventninger er et skue! Og er vi riktig heldige finner vi det vi leter etter. Vi må bare vente noen uker, til skumringen er sånn i riktig tid at det ikke forstyrrer legging eller leksene.

Hva ser du fram til?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

20 comments on “5 høstgleder vi ser fram til

  1. Jill
    1. september 2011

    høres koselig ut å være dine barn 🙂 Pinnsvinjakt, spennende, tror ikke vi har pinnsvin i Nord Norge, her nede har vi dem, men har bare sett døde på veien :/

    Lik

    • Lammelåret
      1. september 2011

      Ååå.. takk, det var hyggelig sagt, Jill!

      Det er fint å gjøre slike ting med barna, det gleder både små og store. Vi legger det i minneboksen.

      Lik

  2. mormor
    1. september 2011

    1: Å komme ned til sommerheimen, for å plukke epler for vinteren, snuse på luften og minnes gode sommerdager.
    2: Ta en tur i fjellet når fargene flammer og plukke etterglemte bær og putte i munnen. Ta med dvergbjerk til å ha i krukken ved døren.
    3: Rote gjennom bokhaugen, finne gamle venner, tenne på peisen, finne sofaen og slå en quilt rundt bena, lese mens jeg drikker en kopp varm sjokolade med krem på.
    4: Ta en tur til bror min og høre konsert, sammen. Bare oss to.
    5: Hente nyslynget honning og lammekjøtt der jeg gjør hvert år.

    Det ser jeg frem til.

    Ha en fin kveld 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      1. september 2011

      Nå gjorde du meg glad, en fin høst du har i vente!

      Ønsker deg en god kveld tilbake, mormor.

      Lik

  3. Bente
    1. september 2011

    Så gode planer 🙂
    jeg ser frem til gavemekking sammen med ungene, og gå tur for å fotografere høstens fine farger.

    Lik

    • Lammelåret
      1. september 2011

      Viktig å ha noe å se fram til!
      Fotografering med ungene høres fint ut, resultatene kommer fort og det motiverer for videre fotografering.

      Det beste er å gjøre noe sammen.

      Lik

  4. Pia
    1. september 2011

    Ha ha, pinnsvintur hørtes artig ut!
    Har liksom ikke tenkt over hva vi gleder oss til. Men gleder meg til å heie på gutta mine på fotballbanen og seinere på håndballbanen. Gleder meg til navnefest for en liten nevø. Gleder meg til å flytte inn i nytt hus.

    Lik

    • Lammelåret
      1. september 2011

      Pinnsvintur er spennende og med overspente barn er det temmelig sikkert at vi ser noen, du vet: Man ser det man leter etter! Særlig i skumringen.

      Fine ting som skjer i ditt liv framover, godt å høre!

      Lik

  5. Hilde
    1. september 2011

    Trodde en stund der at du skulle putte pinnsvin i sko… Trøtt, tror jeg. 🙂 Det høres ut som du har mange flotte høstplaner. Jeg skulle så veldig ønske at vi hadde pinnsvin og flaggermus å se på her i nord også. Men vi har elgen vi da. Ikke at jeg gleder meg så mye til den trekker ned mot folk og veier… Fårikål er nok et av høstens høydepunkter her også. 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      1. september 2011

      Elgen, ja, den slipper du å bruke lommelykt og krype under busker for å finne!

      Lik

  6. Maryathome
    1. september 2011

    Jeg er så glad i høstfarger. Særlig sennepsgul. Så i høst skal jeg:
    – nyte farger
    – forhåpentligvis klare å lese og skrive litt
    – gå på konsert, og håpe at det finnes en sitteplass et sted
    – forsøke å finne noen trygge landingsplasser der jeg kan finne min egen stemme
    – følge det som gir meg liv

    Lik

  7. Hilde
    1. september 2011

    I fjor hadde vi et pinnsvin boende under vedboden – til stor glede for ungene (og for mor, fordi pinnsvinet spiser de ekle brunsneglene…). I år har vi dessverre ikke sett det.

    Lurt å lage liste over hyggelige høstaktiviteter. Det burde jeg også gjort. Liker ikke høsten, så jeg hadde nok trengt noe synlig å gledes over.

    Lik

  8. whitebite
    1. september 2011

    Så lurt med en slik liste!
    glad i lister, og det å sette seg mål!

    Jeg gleder meg til jul!
    Og mye kos før den tid. ‘Men jeg er VELDIG glad i førjulstiden!!

    klem♥

    Lik

  9. Tonje
    2. september 2011

    Å, hørtes ut som fantastiske høstplaner. Likte svært godt de to første punktene 🙂

    God helg
    Klem Tonje

    Lik

  10. Elisabeth
    2. september 2011

    Jeg ser fram til:
    – høy himmel og klar luft
    – ro og tid for ettertanke
    – fårikålmiddager og eplekakedessert
    – fjelltur
    – besøke mellomste i Polen

    Lik

  11. Wheelbug
    2. september 2011

    Jeg ser fram til å heie fram eldstejenta (3 år) på minimaraton i morgen (300 meter gitt) også ser jeg fram til å offentliggjøre bryllupsdatoen vår. At eliteserien i fotball er ferdig, og at minstemann skal slutte å gulpe så fælt. Minstemanns navnedag og at jaktsesongen skal gi oss fine turer og mat det neste året 🙂 Det er sikkert mere også…

    Lik

  12. Alexia
    2. september 2011

    vi hadde pinnsvinbarn ihagen i går! Pinnsvin er så søte…

    hva jeg liker med høsten?
    Soppturer. Eplekake. Fårikål. Og så har nesten hele familien bursdag. I dag fikk vi til og med en ny bursdag å feire…

    Lik

  13. Fru Andersen
    2. september 2011

    Herlig liste, dere går nok en flott høst i møte! 🙂
    Morsomt å dra på tur og se etter pinnsvin og flaggermus, det har vi aldri kommet på å gjøre…
    Mat ja, vi gleder oss også svært til fårikål og annet lekkert tilberedt av lam! 😉

    God høst! 😉

    Lik

  14. Lammelåret
    3. september 2011

    Så glad jeg ble for å lese om alt dere gleder dere til og ser fram til! Det gir lys til en mørk ettermiddag!

    De to første punktene på listen er de fineste, en positiv ting ved tidligere mørke ettermiddager. Inntil videre nytes lyset.

    Og ekstra hyggelig er det å se nye navn her.

    Lik

  15. Åse
    6. september 2011

    Hmmm jeg er ikke så glad i høsten egentlig, men det er fint å tenne i peisen og sitte i armkroken til min kjære og se film 🙂

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 1. september 2011 av i Personlig med stikkord , , , , , , , , , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

