Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Sommervask og verandakos

Jeg griper om sommerstrålene fra sola med begge hender, lukker igjen øynene og ørene opp for å oppfatte lyder som ikke er menneskeskapte, men naturens egne hvisk og sus.

Jeg sitter på terrassen med lånepus på fanget, bok og skriveblokk med tilhørende penn ved min side. Tørkestativet ikke langt fra der jeg sitter er dekket med et halvtørt sofatrekk i gråblått. Sommervasken nærmer seg sin slutt.

Jeg ser ikke lenger til postkassestativet, hekken har vokst sikkert en meter siden juni. Jeg kan innrømme at hekk-estetikk ikke er mitt hjerte nærmest. Naboene gremmes og jeg sparer kreftene til mer viktige ting, men innser at hekkeklipp snart bør rykke opp på listen over viktige gjøremål. En gang før bladene dekker gresset, iallfall. Det er enda lenge til, så jeg lar det bli med tanken, stryker på sommerpusen og vurderer en kopp te. Likevel blir jeg sittende og tenke at te får være te. Nå er det viktigste det jeg gjør akkurat nå.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

6 comments on “Sommervask og verandakos

  1. Røsslyng
    3. september 2011

    Deilig å framleis få litt seinsommarkjensle gjennom orda dine. Her pøsar det idag, ikkje reint lite heller… Eg ventar på ei dyvåt jente som har vore på fotballcup;) Kos deg med lånepus og bok, hekken går ingen stadar:)

    Lik

  2. Jill
    3. september 2011

    Viktig å slappe av, nye sola før den plutselig forsvinner og slapsen ligger overalt. Ha en fortsatt god dag 🙂

    Lik

  3. mormor
    3. september 2011

    Takk for solstrålene, pusen og manglende hekkestetikk.

    Ha en fin kveld 🙂

    Lik

  4. Lammelåret
    3. september 2011

    Slaps vil jeg ikke tenke på *gå-bort-dumme-tanke*!

    Det gode må tas inn og tas vare på, å kjenne roen i kroppen gir energi til tyngre ting.

    Ønsker dere en flott lørdagskveld!

    Lik

  5. Wheelbug
    3. september 2011

    oj, jeg tokk en titt på mitt eget sofatrekk når du skrev om ditt, og tror kanskje jeg bør følge deg å gi det en vask… Her er det også siste rest av sommer og det har vært Maratonhelg. Både jenta på 3 og min pappa løp. Pappa løp over 2 mil lengre enn jenta, men det viktigste er vel å delta?

    Lik

    • Lammelåret
      6. september 2011

      Høres ut som en fin helg dere har hatt!
      Sommeren blir ofte brukt til å vaske ting som krever stor tørkeplass, som sofatrekk og gardiner. Føler meg veldig flink når jeg klarer det!

      Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

