Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Jeg rydder i gamle ord

Som flere av dere er klar over, er denne bloggen en oppfølging av min første blogg, som jeg opprettet på Klikk Foreldre og barn for cirka halvannet år siden.

Den første tiden fungerte jeg betydelig dårligere kognitivt og var samtidig lammet av publiseringsskrekk og synlighetsangst, noe som satte klare begrensninger på publiseringshyppigheten. Dette har klart endret seg.

Det er rart å måtte si endelig farvel til Klikk-bloggen. Selv om jeg etterhvert gikk over til wordpress, hang en del av meg igjen på Klikk, å forlate barndomshjemmet er ikke noe som gjøres uten å kjenne på det. Snart skal barndomshjemmet brennes, slettes, legges ned, eller hva jeg nå skal kalle det.

Som en slags erstatning har Klikk smisket seg inn på bloggr.no, en portal fylt av tenåringer som kunne vært barna mine (ikke alle), med ett unntak som kunne vært moren min: mormor. Har jeg noe der å gjøre? Vel, jeg kan lære en del om tenåringskulturen…

I denne prosessen rydder jeg gamle ord. Noen innlegg vil bli republisert her, noen har allerede blitt det, noen vil kanskje bli forflyttet ut av offentligheten. Noen vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Jeg tenker og bruker tid.

Inntil videre har noen av Klikk-postene blitt republisert i bloggr: Lammelårets tanker Kan hende forblir de der, kan hende ikke. 

Hvordan kjennes det for deg å lese dine gamle bloggposter? Rydder du av og til i bloggen din og tar en sletterunde?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

5 comments on “Jeg rydder i gamle ord

  1. mormor
    26. september 2011

    Det som står det står,
    Men min blogg er jo ung, sså det har vel noe med det å gjøre.
    Ha en fin kveld 🙂

    Lik

  2. mormor
    26. september 2011

    Hehe. Ja, jeg følte meg i begynnelsen som ganske malplassert på bloggr. Jeg hadde aldri lest en blogg før da jeg startet …nå i mai eller juni, jeg husker ikke. Jeg startet med blogging, fordi jeg hadde lyst til å lage en slags minnedagbok til HAM. Altså barnebarnet på 2 år. Ante ingen ting om blogging eller at det fantes forskjellige bloggsteder. Bare «kom over» bloggr.og startet. Nå stortrives jeg blant unge jenter, unge kvinner og en og annen kar. Føler meg virkelig som en «ekstra» mormor for noen av de :). Jeg har begynt å skrive ut noen av innleggene som handler om HAM. Så HAN kan få det når HAN blir større. Men jeg leser ikke gamle innlegg. I dag klarte jeg å legge inn en lydfil i bloggen, med HAN som synger. Så jeg er ganske stolt av meg selv, siden jeg er selverklært teknisk idiot. Lykke til på bloggr.!

    Lik

    • Lammelåret
      27. september 2011

      Jeg hadde lest en del blogger før jeg laget min første, men det var som om jeg snek meg inn i bloggverdenen. Har prøvd å lage en lavterskel-blogg, slik at det ikke skal være vanskelig å publisere. Er vel derfor det ble Klikk og akkurat da, det var en slags prøveklut.

      Flink du har vært som har lagt inn lydklipp! Her er det bare ord uten lyd.

      Hmm.. kanskje skulle jeg bruke bloggr for å bli kjent med ungdomskulturen, kan sikkert være nyttig siden jeg får ungdommer i hus etterhvert. Jeg synes det er vanskelig å følge blogger der siden det ikke er abonneringsknapp, verken for selve bloggen eller for svar på innlegg jeg kommenterer. Kontinuteten blir borte, veldig synd.

      Lik

  3. Martine
    27. september 2011

    Noen av oss på bloggr har passert 30 🙂

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

