Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Hvorfor har du hår i nesen, mamma?

I full konsentrasjon med bøyd rygg over liten kropp går børsten hurtig fram og tilbake.

Noen ynkelyder presses fram og øynene sperres opp, det er noe han skal si, men mor hun er lei og tålmodigheten slitt, så det eneste svaret er fullstendig tystnad og innbitt blikk.

Med beskjed om å spytte og skylle blir barnet ivrig, snart kan det viktige spørsmålet stilles.

«Hvorfor har du hår i nesen, mamma?»

Den nesten-sinte mor, blir nesten mjuk og rund, pladask plassert på bakken.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

6 comments on “Hvorfor har du hår i nesen, mamma?

  1. annebloggen
    30. september 2011

    Jeg var innom min lille skatt i går bare for å hente noe, men lenge nok til at han la merke til at jeg hadde hull i strømpebuksa. Da jeg tok på meg skoene igjen sa han » ta av skoen, æ skal se på hullet ditt nå». Så da måtte han få studere min ynkelige strømpebuksehæl før jeg kunne gå.

    Lik

  2. Røsslyng
    30. september 2011

    Hihi, jammen dette var jo eit viktig spørsmål dette då! Eg er veldig spent på kva du svarte eg;) Eg og mi vesle var ikkje heilt einige om kor mykje fisk ho måtte eta til middag i går. Ho ville helst ikkje eta nokon ting. Så snakka me om det på kvelden, og eg spurte om ho hadde ein idè til kva me kunne gjera slik at me slapp å bli så sure på kvarandre. Svaret? Spaghetti til middag, vel! 😉

    Lik

  3. whitebite
    30. september 2011

    og du svarte selvsagt ****** ?

    Lik

  4. mormor
    30. september 2011

    De små er herlige! Det finnes ikke bedre spørsmål, bedre kommentarer eller bedre konklusjoner enn de gjør seg! :). HAN (altså mitt barnebarn) forteller: mamma sier NEI! Mormor sier xha xha (røykhoste)….

    Lik

  5. Ege Denne
    1. oktober 2011

    Hehe knall 😉

    Lik

  6. Lammelåret
    1. oktober 2011

    Hehe.. jeg tok den medisinske utgaven av et svar, svært så korrekt med bakterie-fangere og slikt.

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 30. september 2011 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

