Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Den gode nabo

Hun er alltid i nærheten, alltid klar med smilet sitt, ordene sine.

Hun gjør ikke stort ut av seg, krever ingenting, men er tilgjengelig dersom du skulle trenge å snakke, om du har noe å dele, ja da er hun der med åpne ører.

Hun er en trygghet, en ubetalt ressurs, som bare er der fordi hun vil. Hun lager forbindelser mellom gammel og ung, knytter generasjonene sammen, helt uten at det er hennes hensikt. Hun bare er slik.

Hun er naboen min. Og jeg er heldig.

Har du en nabo som min?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

6 comments on “Den gode nabo

  1. Røsslyng
    1. oktober 2011

    Åh, eg hadde ei slik i nabolaget. Alltid eit vennlig ord, aldri stygge ord om andre. Ho døydde dessverre tidlegare i år, men står som eit førebilete for meg og mange andre. Me er heldige som kjenner/har kjent så flotte damer! Ha ein fin laurdagskveld:)

    Lik

  2. Tonje
    1. oktober 2011

    Hørtes ut som en fantastisk nabo!
    Vi har også gode naboer. Er så takknemlig for det 🙂

    Herlig innlegg under!

    God klem.
    Nyt de deilige dagene

    Lik

  3. Hilde
    2. oktober 2011

    Vi har utrolig flotte naboer. Så gode at jeg tror vi aldri kan flytte herfra. Da må i så fall resten av gjengen bli med. Nå er det naboer i vår egen generasjon, så de har blitt til nære venner. Veldig kjekt og veldig praktisk 🙂
    Og så har vi noen eldre surpomper, men dem bryr vi oss ikke om 😉

    Lik

  4. Tilbaketråkk: Nye naboer = nye vennskap? « Lammelårtanker

  5. fjellcoachen
    13. oktober 2011

    Slike naboer er verdt å ta vare på. Da vi som småbarnsforeldre ( en baby og en toåring) og gikk inn i tredje uka med antibiotika, ørebetennelser og bronkitt jevnt fordelt på de søte små, banket våre naboer i førtiåra på døra og sa: «Nå skal dere ut og gå tur og vi skal passe barn.» Da jeg takknemlig spurte hva vi kunne gjøre i gjengjeld, svarte de: » En gang blir dere i vår situasjon, og da kan dere hjelpe et ungt par som trenger det.»

    De la lista, jeg håper jeg har klart å leve opp til den.

    Lik

  6. Tilbaketråkk: Blog award – tar utfordringen! | fjellcoachen

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 1. oktober 2011 av i Hverdagen med stikkord , , .
