Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Det går en mann på taket

Det knirker oppe i luften, dunkene slår nesten ned i nakken, som et slag treffer de øret.

To meter opp, sitter mannen, nesten på min rygg.

Litt ekkelt er det.

 

Jeg sitter alene foran skjermen, kvalitetstid med meg og deg.

Litt forkjølet i nesen, men mest av alt i kroppen.

Små gnagende, såre, ømme muskler fulle av sykdomsbråk stivner kroppen, gjør blikket blankt.

 

Ute jobber alle, inne sitter jeg. Ser ut og tenker: Det skulle vært meg.

 

God høstdag, nyt den lyse timen!

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

7 comments on “Det går en mann på taket

  1. mormor
    13. oktober 2011

    Er det ikke rart hvor fort man finner seg unyttig?
    Skal ut dor å ta inn de siste eplene før frosten og fuglene tar dem. 🙂

    Ha en bedre kveld 🙂

    Lik

  2. Kamelryttersken
    13. oktober 2011

    God bedring 🙂

    Lik

  3. Kristine
    13. oktober 2011

    Huffda. Må du skynde deg å bli frisk, vennen. Klem. 🙂

    Lik

  4. Ege Denne
    13. oktober 2011

    hehe, jeg har sett ut på sola og følt meg helt dorsk i hele dag, nå er jeg bare glad det er mørkt….

    Lik

  5. Røsslyng
    13. oktober 2011

    Uff, god betring til deg! Trur eg hadde stressa litt om eg visste eg hadde ein mann på taket… Men min er i kjellaren han, trur det er litt tryggare. Og litt mindre bråkete;)

    Lik

  6. mormor
    13. oktober 2011

    God bedring! 🙂

    Lik

  7. Lammelåret
    14. oktober 2011

    Mannfolk i kjelleren høres noe uggent ut. Bedre med en på taket enn ti i kjelleren, tror jeg!

    Takk for bedringshilsner!
    Det hjelper i det minste på håpet og uten håp er det ingen mening.

    🙂

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 13. oktober 2011 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

