Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Hvitveis i oktober

Det er som om døren fylles av hvitt når den åpnes.

Midten av oktober, det kunne like gjerne vært snø jeg så.

Armen som strekkes fram ender i en hånd som griper om tre lange stilker med lubbne fingre.

Tre lange stilker med hvite glade blader, et misforstått forsøk på ignorering av den kommende sesong.

Tre håp om en rolig og varm tid, om fortsatt liv uten døden først.

Tre hvitveis i oktober er håp om oppgangstid og framtid.

Tre håp om en vennlig, varsom tid.

Som blir.

**********

Jeg skal ikke engang late som om jeg kan skrive Dikt for dagen, men iblant dukker det opp noe som med godvilje kan minne om et dikt.  I dag er en slik dag. Ordentlige dikt finner du i linken, bruk den.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

12 comments on “Hvitveis i oktober

  1. mormor
    28. oktober 2011

    Takker, både for ord og lenke.

    Vakker fredagskveld til deg 🙂

    Lik

  2. Jill
    28. oktober 2011

    🙂 jeg studerte trærne idag, syntes det så ut som om gåsungene var på vei 🙂 global warming?

    Lik

  3. mormor
    28. oktober 2011

    God, poetisk helg til deg!

    Lik

  4. Røsslyng
    28. oktober 2011

    Så spesielt med kvitveis no då! Og fin måte du skildrar dei på, vakre linjer:) Takk for lenkje! Eg vart glad:)

    Lik

    • Lammelåret
      28. oktober 2011

      Det er så absolutt på tide at du får mer plass i bloggen min, så flink som du er til å følge meg opp, Røsslyng!

      Lik

  5. alexia
    28. oktober 2011

    syns du var flink jeg Lammelåret! Og så rart da, hvitveis nå?

    Lik

  6. Tor Amundsen
    28. oktober 2011

    Via, via, via kommentarfelter kom jeg over bloggen din, og måtte legge igjen en kommentar til denne teksten.
    Den er veldig poetisk og vakker, for å si det rett ut 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      29. oktober 2011

      Takk for det, Tor! Hehe..

      Kom snart tilbake hit, velkommen!

      Lik

  7. Elisabeth
    29. oktober 2011

    Likte diktet ditt jeg, lammelår.

    Mye håp i det. …»vennlig,varsom tid. Som blir». Godt å ha slikt i vente.

    God lørdag!

    Lik

  8. Lammelåret
    29. oktober 2011

    Slike innlegg kan vel kalles så mangt, helst vil jeg kalle det «en greie», spesifikt nok, dikt er liksom noe mer høyverdig og flott.

    Godt dere likte det! 🙂

    Lik

  9. fhjpeder43
    30. oktober 2011

    Du trenger ikke late som du kan skrive dikt. Det kan du . Til gangs. En ekte dikter snakker til folks føleleser, sanser og fantasi. Og det gjorde du. Gleder meg til flere dikt fra deg.

    Lik

    • Lammelåret
      30. oktober 2011

      fhjpeder43

      Jeg blir helt satt ut av slike tilbakemeldinger, det er stort. Takk!

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 28. oktober 2011 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

