Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Den store kinodagen lørdag 3.november 2012

Kinoens dag arrangeres over hele landet lørdag 3.11.2012, en dag vel verd å få med seg! Ikke bare er filmtilbudet stort med filmer som sendes hele døgnet, men prisene er halvert. Ved mange kinoer kan du få servert frokost og du kan være heldig å vinne billetter. Dette sier vi ikke nei til!

I flere uker har jeg sett fram til å fråtse i godteri og popcorn midt på dagen i lydtett mørke sammen med barnet. Når mørket fyller rommet, forventningene er store og man deler sukker og blikk med en man bryr seg om, da forsvinner alle forstyrrende momenter rundt selve filmopplevelsen. Hverdagslige tanker om vaskemakiner som snart er ferdig eller handlelister som skal skrives blir borte. På kino er det bare filmen som får oppmerksomhet. Alt som tilhører hjemme til værende hjemme. Et par timers fri fra hverdagslivet!

Skal du på kino lørdag?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

9 comments on “Den store kinodagen lørdag 3.november 2012

  1. Kamelryttersken
    4. november 2011

    Tror ike det, men kos dere masse 🙂

    Original Kamelrytterske, bare på Karavanseraiet.no, om svar

    Lik

  2. mormor
    4. november 2011

    Kanskje
    Men jeg har en «hurrapåbursdaggenser»2» som jeg gjerne skulle blitt ferdig med.
    Men det er en ung mor som vil ha med sin mor, så da blir det nok.

    Ha en fin kveld 🙂

    Lik

  3. Whitebite
    4. november 2011

    hoho,har laget kinoinnlegg jeg også.
    Eeeeeelsker kino!!
    Helst uten liv og røre og barn i salen, for å være ærlig!

    En god film kan gjøre meg i en helt spesiell stemning lenge etterpå, og den følelsen er fantastisk!

    Skal nok ikke på kinoens dag, fant ingen film jeg likte. Kresen på film!

    Lik

    • Lammelåret
      4. november 2011

      Jeg måtte drive litt folkeopplysning i kinoens navn, fant jeg ut. Folk blir så nedtrykte av mine alvorlige, engasjerte innlegg at jeg måtte finne en god motvekt til alvoret. Kinoprat passer bra da.

      God helg! 🙂

      Lik

  4. Røsslyng
    4. november 2011

    Fekk veldig lyst etter å ha lest dette innlegget! Men er «mannalaus» i helga, han er på gutetur. Så då trur eg ikkje eg dreg med meg ein febersjuk eittåring på kino, sjølv om storesystera sikkert hadde elska det:) Ha ein fin kinolaurdag!

    Lik

  5. annebloggen
    4. november 2011

    Jeg rekker ikke i morgen, men så Tintin på mandagen. Den var veldig morsom. Jeg storkoste meg! Jeg går mye på kino. Film er derfintivt best på kino:-)

    Lik

  6. villhjerte
    5. november 2011

    Blir ikke kino på oss heller ettersom vi skal ha voksen halloweenfest med fingermat 🙂

    Kos dere med kino, og gi oss gjerne noen gode tips for jeg tror det blir kjærestedate og kino på onsdag 🙂

    God helg!

    Lik

  7. Dnort
    7. november 2011

    Vi så den nye Ole Brumm-filmen.
    valgte den i stedet for shopping og annet fjas…

    Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

