Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Kino byttet ut med farger i skapet

Ikke alle planer er realiserbare, noen blir forkortet mens andre strekker seg ut uten brems.

Planen om kino forsvant uten et ord, hemmeligheten forble en hemmelighet mellom to tause voksne. Shopping er ikke toppen, men en nødvendig grulighet som må gjennomføres to ganger hvert år. Minst.

Posene ble flere, smilene færre, fargene bedre. Et resultat med påfølgende syarbeid.

Selv om noen mener husarbeid er som terapi å regne, er vel jeg heller blant dem som lever helt fint uten.

Lørdagskveld med plagg etter plagg som skal navnes, lørdagskveld med øyne som nesten ikke ser av trøtthet og fingre som stikkes hull på, kommer du nærmere barnemor enn det?

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

9 comments on “Kino byttet ut med farger i skapet

  1. Kamelryttersken
    5. november 2011

    Ta vare på deg selv
    Du kan navne noen i morgen også

    Original Kamelrytterske, bare på Karavanseraiet.no, om at Alle veit jo det

    Liker

    • Lammelåret
      5. november 2011

      Jeg vet det, men så kan det være vanskelig å finne bremsen. På en måte er jeg flink når jeg får mye unna, på den andre siden er jeg flink når jeg ikke gjør noe særlig. En umulig kombinasjon. Sett på en annen måte er jeg alltid flink 😉

      Ønsker deg en fortsatt fin kveld, Kamelryttersken!

      Liker

  2. Røsslyng
    5. november 2011

    Høyrdes merkeleg kjend ut det der… Eg hellar også til andre terapi-timar enn husarbeid. Noko mannen er litt lei seg for;)

    Liker

    • Lammelåret
      5. november 2011

      Hehe.. det kan jeg tenke meg han synes er litt trist, Røsslyng!

      Liker

  3. Whitebite
    5. november 2011

    Er ikke shopping toppen?
    jooooda! det er det vel:)

    (for meg er det terapi!!)
    og husarbeid?
    det kan alltid gjøres en annen dag.
    Vi må leve mens vi kan!

    Klem til deg!

    Liker

  4. fhjpeder43
    5. november 2011

    Synes du er heldig som bare trenger å shoppe to ganger i året.

    Liker

    • Lammelåret
      6. november 2011

      Det hender det blir unntak, barna har en tendens til å vokse utenfor skjema, nemlig. Forsøker likevel å begrense handleturene, og heller bruke tiden på mer morsomme ting.

      Liker

  5. Dnort
    7. november 2011

    Sånn kan det også være. Men, det skal ikke være sånn hver dag. Om det er sånn, hver dag, er det på tide å ta en oppsummering og finne ut hva som er galt.

    Liker

    • Lammelåret
      7. november 2011

      Vi slipper heldigvis storshopping til stadighet. Hvis du tenker på trøttheten, så har den sin naturlige forklaring.

      Liker

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

