Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Usjarmerende trøtt mor en lørdagskveld

Dette skulle vært publisert i går

Skjermen mørkner, blikket sløves

Kroppen er tung, fingrene trege

ryggen synker sammen

blikket stivner

Jeg er så trøtt

at jeg

nesten stuper

lørdag klokka 19 ser

barna ser på tv

mens jeg gjør alt for å ikke sovne

Er det slik det er

å være

mor

?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

9 comments on “Usjarmerende trøtt mor en lørdagskveld

  1. Kamelryttersken
    6. november 2011

    Du fikk da publisert det i dag?

    Lik

    • Lammelåret
      6. november 2011

      Jada, poenget var vel bare at jeg er fullt klar over at det er søndag nå og selv om jeg er omtrent like trøtt i dag, så tilhører innlegget gårsdagen. 🙂

      Lik

  2. mormor
    7. november 2011

    Kom likevel.
    Sent, men godt, er det noe som heter.
    Ha en god søvn, snart.

    Lik

  3. mormor
    7. november 2011

    Hehe. Jeg kjenner meg så godt igjen fra da datteren min var barn. Jeg var alltid trett….hun var alltid våken….

    Lik

  4. Elisabeth
    7. november 2011

    M-m..
    Er slik å være mor.
    Også mor til barn som ikke lenger bor hjemme.
    Hmf…

    Lik

  5. Lammelåret
    7. november 2011

    Skumring hele døgnet, som et slør over øynene fjerner meg fra verden, langt borte finnes alt. Jaja.

    Lik

  6. fjellcoachen
    7. november 2011

    Kjenner meg igjen ja, barne-tv befriende sovetid i sofaen med de søte små oppå og rundt meg. Husker det som ganske hyggelig også, kan hende det er glemselens slør over minnet 😉 Har fortsatt sans for tv stund midt i en vase av armer og bein og ulike tilstander i sofaen, men nå er det lenge mellom hver gang..

    Lik

  7. Åse
    12. november 2011

    Høres kjent ut du! 🙂

    Lik

    • Åse
      12. november 2011

      Altså dette, ikke deg.
      Uff ble surrete dette hehe

      Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 6. november 2011 av i Hverdagen med stikkord , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

