Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Djevelen puster

Verden er satt tilbake noen måneder, eller er tiden forskjøvet framover?

Djevelen puster forakt mot oss, harde slag mot veggen og pistring mot vinduene. Det er vanskelig å forstå at det enda er hvitt på bakken, for lyden av vindens kast minner mest om høst.

Lydene bringer tankene mot tykke strikkegensere og lukten av skinnjakker, mot gammeldags høstkos som for lengst er forbi.

Fra oven kommer bekymrede spørsmål fra barn om ski som flyr og sikring av nevnte objekter, så far kastes ut i stormen mens mor blir sittende med pute i ryggen og pledd på fanget; sier stakkar deg, men takk skal du ha.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

8 comments on “Djevelen puster

  1. sotengelen
    14. februar 2012

    Deilig å sitte inne på slike dager. Nyter pledd her også.

    Lik

  2. tuppelina
    14. februar 2012

    huff…må nå le jeg nå! for med den overskriften og første setning så tenkte jeg at nå har du ett innlegg om Krekar XD

    men ja… he he… vær er en spennende ting når man bor i Norge, og ihvertfall her på Sunnmøre (er tross alt herfra jeg har størst erfaring med været)….
    -jeg har en blomsterkrukke stående ute, og når jeg tittet ut vinduet på snøstormen som kom i dag, og så en stakkars blomsterknopp på størrelse med en liten barneneve!!!
    -men nå er blomsten reddet, akebrettene sikret og på føttene har jeg ragger 🙂

    Lik

  3. Liv-Inger
    14. februar 2012

    Viktig med god arbeidsfordeling. Og der har du full kontroll, ser jeg. 😉

    Lik

  4. Røsslyng
    14. februar 2012

    Skulle eigentleg gå ein tur i kveld, men kom nokon skikkelege «bråser» her også, så heldt meg inne:) Fekk nesten tre grantre i hovudet då eg var lita (den lengste toppen landa to meter frå der eg stod), og har sidan den opplevinga vore veldig redd for vind. Ekkelt, og spesielt lyden av vind skremmer meg. Men som du seier, godt å sitja inne då:)

    Lik

  5. Lammelåret
    15. februar 2012

    Krekar-engasjementet er fraværende her og det er kanskje like greit?

    Har lignende erfaring som Røsslyng, men i voksen alder. Det gikk bra, både hus og mennesker er like hele.

    Lik

  6. fjellcoachen
    15. februar 2012

    Klokt valg med sikring, var ute i dag tidlig og grov fram et par ski som var blåst overende og dekket med snø, 5 cm unna der brøytebilen stopper… Jeg liker slike kvelder, lytte til uværet, tenne i peisen og nyte en stor kopp te, og være glad jeg ikke kjenner noen på sjøen….

    Lik

  7. villkatta
    15. februar 2012

    Eg skjønar at det har vore ei stormfull natt, og kan hende det var like greitt at eg har vore på sjukehuset! 😉

    Lik

  8. mormor
    16. februar 2012

    Har djevelen sluttet å puste for en stund?

    På skråkanten, har du noen flotte tasteleifer?
    Det er plass til dem her:
    http://www.starbear.no/mormor/tasteleifers-landsforbund/

    Ha en blåsefri kveld 🙂

    Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

