Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Mammutsalgets første dag!

Det er to år siden sist og i dag har årets største boksalg startet.

Hele 800 titler med opp til 80 % avslag skaper mange fristelser for bokelskere og senker terskelen for å ta med seg en bok man plutselig kommer over. Med svært lave priser kan de fleste menge seg med like mange bøker som på et bibliotek. Du vet at du får tid til å lese bøkene og ingen purring kommer med dertilhørende regning fordi du ikke rakk å levere boken innen fristen.

Mammutsalget er høytidsstund for voksne og barn. De små får en seddel og går på selvstendig jakt, fornøyd med frie tøyler. Voksne jakter alene og når alle kommer hjem vises byttet fram og bøkene sorteres etter leserekkefølge. En stabel ventebøker setter fart i lesetempoet og jager timene bort.

Mammutsalget avsluttes 10.mars, så du har god tid på deg dersom du ikke er ute etter noen spesielt populære bøker. Mammutavisen kan du lese her. Tenk også på at dette er en fin mulighet til å få kjøpt billige gaver.

Har du planer om å besøke nærmeste bokhandel?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

10 comments on “Mammutsalgets første dag!

  1. Pia
    27. februar 2012

    Oh, yes! Særlig en av gutta er også veldig gira på Mamutsalg, så vi får ta oss en tur sammen. Man kan virkelig gjøre gode kjøp!

    Lik

    • Lammelåret
      27. februar 2012

      Høres bra ut! Eldste min husker enda hva han kjøpte forrige på salg, gøy å innføre slike tradisjoner.

      Lik

  2. Cecilie
    27. februar 2012

    man skal da også ha plass til alle kjøpene 😉

    Hadde jeg fortsatt hatt hode til å lese hadde jeg nok kommet hjem med mer enn en stabel, men det er svake minner om en tid som var…

    For guttene er dette stas, ikke bare å kikke og finne selv, men det at de selv kan lese hva de kjøper (hvertfall nesten, minsten (snart 7) trenger hjelp med noen bokstaver fortsatt, men den eldste (akkurat 9) klarer seg veldig godt selv).

    God mammut-jakt! 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      27. februar 2012

      Det er helt klart et poeng! Jeg pleier å bruke slike tilbudskataloger som inspirasjon og skriver lange lister som jeg tar med på biblioteket, men så er det enkelte bøker jeg ønsker å eie. Og mamutstemningen vil jeg gjerne få med meg.

      Lik

  3. gamle ugle
    27. februar 2012

    Mammutsalg ja, det stemmer det. Før i tiden handler jeg pose etter pose, og det var mammut hvert år, før i tiden.

    Jeg har lest katalogen og bestilt et og annet, i år også. Men jeg kjøper mindre bøker enn før. Flere grunner til det. Husets hyller er overfylte, og det er mange av dem, hyllene mener jeg. Jeg leser mindre enn før.Ja jeg har en bok «gående», hele tiden, men det går langsommere.

    En annen sak er at jeg finner færre bøker jeg har lyst til å kjøpe, i katalogen. Jeg undres av og til hva som har skjedd; med tilbudet, eller med meg?

    Lik

  4. Elisabeth, Innerst i veien
    27. februar 2012

    Ja, men når man har vært på en del sånne salg så er det før eller siden slutt på hylleplassen. Så de siste åra har jeg jobba mest med å får bøker UT av huset, he he.

    Lik

  5. Cecilie von der Ohe
    27. februar 2012

    Før da det var færre bøker tilgjengelig i punktskrift og pålyd, gikk jeg ofte påmamutsalg. Jeg leste bøkene på lese-tv, som er en tv som forstørrer skriften. I likhet med dem som har kommentert her, har jeg også begrenset med hylleplass.

    Cecilie

    Lik

  6. Lammelåret
    27. februar 2012

    Begrenset med hylleplass her og (har ikke alle det?), så jeg handler ikke hva som helst. Det blir gjerne bøker jeg allerede har lest og som jeg vet jeg vil eie, men så tillater jeg meg enkelte spontankjøp også. Det er så sjelden.

    Lik

  7. Cecilie von der Ohe
    27. februar 2012

    Før da det var færre bøker tilgjengelig i punktskrift og på lyd, gikk jeg ofte på mamutsalg. Jeg leste bøkene på lese-tv, som er en tv som forstørrer skriften. Jeg satt med hodet noen centimeter fra skjermen. I likhet med mange av dem som har kommentert her, har jeg også begrenset med hylleplass.

    Cecilie

    Lik

  8. annebloggen
    28. februar 2012

    Mammutsalget får jeg alltid med meg. Det er bare det at det er HElT fullt i bokhyllene.

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Twitter-oppdateringer

