Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Bloggawards 2012 – en ny, generell bloggkåring

De fleste som har blogget en stund er nok klar over at det finnes en rekke bloggkåringer der ute. Jeg ble selv blitt nominert til Årets mest velskrevne mammablogg på Foreldremanualen i januar, noe som var stort stas selv om jeg kom på femte (siste) plass til slutt.

Å bli nominert er en bekreftelse utenfra om at en gjør en god jobb som er verd ekstra oppmerksomhet. Det motiverer, selv om det er de daglige besøkene og den daglige dialogen som betyr mest til hverdags.

Chills har satt i gang nominasjonsprosessen for årets beste bloggere. Selve kåringen foregår 4.november på Norefjell Spa & Resort, men allerede kan du altså nominere dine favoritter.

Juryen er ikke på plass enda, men den kommer i løpet av våren. Jeg synes det er positivt med en slags faglig vurdering, kanskje det kan gjøre at også småbloggere som ikke har store nettverk å spille på blir synlige?

Jeg liker også at man må begrunne hvorfor man nominerer, det sørger kanskje for at det ligger mer tanke bak?

Kategoriene er mange, du finner dem her.

******

Tidligere innlegg om bloggkåringer: Bloggrangeringer og bloggpriser

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

8 comments on “Bloggawards 2012 – en ny, generell bloggkåring

  1. sotengelen
    3. mars 2012

    Jeg har alt nominert noen av mine favoritter. Blir spennende å se om det dukker opp noen ukjente, eller om det hele blir en reprise av andre kåringer.

    Liker

    • Lammelåret
      3. mars 2012

      Du har det, ja, jeg har ikke kommet så langt enda. Må tenke meg om et par ganger og vente litt, så kan jeg skrive en begrunnelse og nominere. Ting tar tid, men jammen meg godt at jeg også har tid!

      Liker

      • sotengelen
        3. mars 2012

        Jeg har ikke skrevet lange anbefalinger. Hold meg til stikkord om hvorfor jeg liker de.

        Liker

        • Lammelåret
          3. mars 2012

          Det kan nok jeg også gjøre, bare hjernen blir satt igang igjen..!

          Liker

  2. Karianne
    7. mars 2012

    Wow… Jeg følger ikke med helt her, jeg. Hvordan blir en nominert til slike kåringer, egentlig? Enig at småbloggere med mindre nettverk fortjener mer oppmerksomhet. Sinnabloggern Linnea har jo uttalt at de største bloggene er bare skrap mange av av dem, og at det er mange mindre blogger som er langt bedre. Jeg er litt enig i det.

    Gratulerer med nominasjonen!! Stas!

    Liker

    • Lammelåret
      7. mars 2012

      Hvem som helst kan nominere hvilken som helst blogg (også din egen), men i andre omgang er det gjerne en jury som velger ut finalistene og det er disse vi kan stemme på. Når det er sagt må jeg understreke at jeg ikke kan noe særlig om dette…

      Det var gøy at jeg ble nominert og stor stas å få vist fram bloggen til flere og komme i «finalen»!

      Liker

  3. Tilbaketråkk: Min bloggskole, del 3: Uttrykk, etikk og tanker om blogging « Lammelårtanker

  4. Tilbaketråkk: Min bloggskole, del 3: Uttrykk, etikk og tanker om blogging : Hjem og familie

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

