Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Sorte og hvite barn

De pirker og drar, undersøker og tester om pinnene duger og om kvistene holder. De vet hvordan det skal være, det sitter i dem. Jobben de har foran seg varer i mange uker og jeg hjelper til ved å slenge ut en klyse hårstrå, et stille bidrag til kommende generasjoner av sorte og hvite barn.

Jeg vet ikke hvor lenge det er igjen, men noen uker er det i alle fall. Lydene vitner om at det nærmer seg, kvistenes mønster og system blir mer og mer innviklet for observatøren, men mer og mer logisk for dem som skal bruke det. Det er funksjonelt og viktig, for meg en påminnelse om at livet er mange repetisjoner, men det som gjentar seg skaper trygghet og varme. Om noen uker fylles gårdsplassen av sorte og hvite barn og luften av skravlerier.

Stillheten nytes, enn så lenge, mens jeg observerer.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

6 comments on “Sorte og hvite barn

  1. Røsslyng
    4. mars 2012

    Hehe, måtte lesa etikettane før eg skjøna heilt… Så skjora er igong? 😉 Alltid like fascinerande å studera!

    Lik

    • Lammelåret
      4. mars 2012

      Hehe.. det er ikke noe moro med for åpenbare tekster!

      Lik

  2. Pia
    4. mars 2012

    Ha ha, jeg måtte også gruble litt her – snakker hun om apartheid, rasisme eller hva? Så fikk jeg hjelp av etikettene dine;)

    Lik

  3. mor
    5. mars 2012

    -og jeg gleder meg til å hilse dem velkommen i år også:)

    Lik

  4. mormor
    6. mars 2012

    Har du også skjærer?
    De er i fullgang her. Bygger og bråker.
    Fine fugler det også 🙂
    Ha en fin dag 🙂

    Lik

  5. Lammelåret
    6. mars 2012

    Skjærer er bra dyr! Og vi har et trofast par som holder til i nærmeste tre, bra det.

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

