Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Det er vår når

Døra til hagen står åpen og vinden flytter på dottene av støv, slik at de kan reorganisere seg og prøve noe nytt.

Fra støvete jord stikker blomstene opp, viser bustete hoder i gult og mørk fiolette blader mellom det grønne. Spurvene bader i groper av jord, kvitrer og flakser. Skjærene er i siste innspurt av redebyggingen og en gul sommerfugl slår det hele fast: Det er varmere stunder.

Bildet forsegles med stemmen min; litt hes og ganske tøff. En forkjølelse er på sin plass i mars.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

9 comments on “Det er vår når

  1. mormor
    20. mars 2012

    Og litt aaaatsjoooo understreker vårens komme.
    Deilig uansett, det er vår 🙂
    Ha en flott dag 🙂

    Lik

  2. Nina Elisabeth
    20. mars 2012

    Aha… det er derfor jeg ikke finner igjen de velkjente dottene 🙂 Det er vår 🙂

    (Snakket med barnehagen i dag forresten. Vi får begynne når vi vil, så lenge vi betaler fra 1. aug. Så da er den biten i boks :-))

    Lik

    • Lammelåret
      20. mars 2012

      Nina Elisabeth

      Jeg blir glad når ting ordner seg, godt for deg!

      Lik

  3. Jenny
    22. mars 2012

    Det er rett og slett lystig bedårende med vår.

    Lik

    • Lammelåret
      22. mars 2012

      Jeg liker best denne tiden vi har nå med snø som er borte og busker som skyter skudd og nye sko i gangen.

      Jeg har problemer med å komme inn på bloggen din, Jenny, både fra lenken jeg har lagt inn i bloggrullen og ved å google jenny+kaffe+blogg. Jeg skjønner ikke hvorfor, noen ganger virker det og andre ganger får jeg beskjed om at «den» ikke har klart å koble opp mot tjeneren. For en lat tjener!

      Lik

  4. Jenny
    23. mars 2012

    Ja, det er en kjempelat tjener! Bloggen går ned av og til, og det er varierene når han som drifter bloggen får den opp igjen. Nå er den tilbake, så får vi håpe at akkurat det varer.

    Lik

    • Lammelåret
      23. mars 2012

      Så dumt at bloggen er humørsyk, men da vet jeg iallfall at feilen ikke ligger i min data.

      Ønsker deg en god helg, Jenny!

      Lik

  5. Jenny
    23. mars 2012

    God helg Lammelåret 🙂

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 20. mars 2012 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , .

Twitter-oppdateringer

