Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Nesten mai

 

Unger som skriker, men ikke mine.

Unger som sykler, men ikke mine.

Fugler som tar med seg tiden, som er min.

Vår og varme timer som skyter skudd fra brune grener.

Sjenerte taster og stengte kanaler.

Enda en breddfull kopp med skoldende væske som lunkes.

Rom med aroma.

En hage med blomster som alle får plass i et bilde.

Nesten mai.

Livet som det er.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

8 comments on “Nesten mai

  1. mormor
    29. april 2012

    Godt å se ordene dine igjen.
    Mai. Akk ja.

    Liker

    • Lammelåret
      29. april 2012

      Godt å klare å skrive litt. Små steg, du vet.

      Mai om to dager, snart bare en.

      Liker

  2. Elisabeth
    30. april 2012

    Oj, se der ja.
    Mange assosiasjoner popper opp i hodet mitt, når jeg leser orda dine, Lammelår.
    Snart mai, men enda enogenhalvtime igjen av april. Jeg suger på aprilkaramellen enda en stund. Så lenge jeg kan.
    Livet som det er. Fint!

    Liker

  3. Røsslyng
    30. april 2012

    Fine ord!! Slik er denne årstida. Og det å ha skrivesperre. Eller er det ikkje det du har kanskje? Her dukkar det opp tema, men det er eit slit å få dei omgjort til skrivne ord. Tvingar meg sjølv av og til, men tek tid! Satsar på orda kjem saman med grønfargen i liene;) Mai er månaden min, og den finaste!

    Liker

    • Lammelåret
      1. mai 2012

      Nei, har ikke skrivesperre, problemene med ord er sykdomsrelatert, men resultatet er likevel det samme.

      Synes naturen er på sitt flotteste nå som alt begynner, lurer på om mai blir min nye favorittmåned. 🙂

      Jeg ønsker deg mange gode og inspirerende dager, Røsslyng! Kan du snart skrive et innlegg om hvordan det går med bedriften din? Du har kanskje gjort det, men det er lenge siden jeg har vært hos deg – og hos alle andre. Hvis du legger igjen link her blir jeg glad!

      Liker

  4. Johanne Magnus
    2. mai 2012

    :=)!

    Liker

  5. Siv
    2. mai 2012

    Ah – her var det noe kjent!

    Liker

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 29. april 2012 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

