Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Støvler hjemme?

I dag har vi været vi vil ha i morgen.

Støvlene er rene, skjortene har fått brettestriper og krøller nye steder, menyen er enda uviss og huset ser absolutt bebodd ut. Ikke mye styling og interiørdetaljer her, nei!

Er du klar for i morgen? Alt på stell eller rot og kaos? Tidlig natt eller tidlig morgen?

Uansett hva planene er og hvordan tilstanden er, så ønsker jeg deg

EN RIKTIG GOD 17.MAI!

 

 

***

I fjor skrev jeg dette innlegget: 17.mai refleksjoner på sengekanten 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

8 comments on “Støvler hjemme?

  1. tuppelina
    16. mai 2012

    klar for i morgen?…vel om noen timer er jeg kanskje det?

    alt det jeg skulle gjøre i går ble utsatt fordi jeg måtte en tur på sykehuset grunnet astmaanfall 😦
    etter lovnad om at jeg bare kunne glemme alt hjemme fordi jeg måtte bli på sykehuset minst natten over, så fikk jeg sent på kvelden beskjed om at jeg kan dra hjem likevel… men da var det for sent å få gjort stort, så jeg sitter altså med dobbelt opp i dag (var derfor jeg trengte meg en liten pause med en nylaga smoothie i hånden og sjekke e-mail og slikt)

    -er nå rart; jeg er egentlig dobbelt så effektiv under press! for nå har jeg gjort unna stryking og pussing av søljer, funnet ut hva jeg skal ha på meg (faktisk en nesten 60 år gammel kjole etter mormor, og den er RÅ XD ), jeg skal straks pusse alle skoene (bortsett fra de som er junior sine, for gutten på 7 pusser dem selv), i tillegg så har jeg nå kjøpt meg ny sofa som skal hentes den 18, og straks er det å benke seg foran tv’en med sysaker i hendene slik at jeg får sydd om på kåpa jeg skal ha på meg i morgen (er jo kaldt og surt ute 😦 ) og må lage til en liten stelleveske som skal i vognen også 🙂

    men det aller viktigste er nok det faktumet at i år har jeg lyst å feire 17mai, til forskjell fra i fjor…

    og ønsker en riktig god 17mai til deg- håper været vil holde seg!

    Liker

    • Lammelåret
      16. mai 2012

      Jeg blir alltid imponert når folk gjør så mye som du har planer om.

      Godt at du gleder deg til 17.mai dette året! Dagen blir nok fin – uavhengig av været.

      Håper at astmaen holder seg i sjakk. God bedring!

      Liker

  2. Cecilie
    16. mai 2012

    Jeg gjør det jeg rekker og orker og det får være med det. Synes gjestene det blir for enkelt, får de feire sammen med andre neste år- men ingen har klaget på finservicet (papp og plast) til nå. 🙂 Jeg har tenkt å kose meg og glede meg sammen med barna og over barnas glede, ikke slite eller stresse meg ut. Og siden flaggkaka (bløtkake dekorert med bær=norsk flagg) er i boks, er gutta fornøyde- og da velger mor å være fornøyd.

    Høres utrolig enkelt ut, men vi skal da grille all verdens rart og salat og annet vil bli fordelt i ulike bokser og kar, sånn underveis 😉 Tok meg noen år å komme hit, og nå bryr det meg lite, det viktigste er kosen og fellesskapet. Og pølser, brus og is spør du gutta- og det har vi mer enn nok av!

    Takk for besøket, håper dagen (og dagen derpå) blir god for deg og alle dine! Gratulerer med dagen sånn litt på forskudd! Klem fra Cecilie

    Liker

    • Lammelåret
      16. mai 2012

      Det er kanskje enkelt, men i mine ører høres det mye ut. Tror nok dere får det koselig, for når man er sammen med mennesker man liker blir det gjerne bra. Det man på forhånd legger stor vekt på er minst viktig når menneskene kommer.

      Liker

  3. Ane
    16. mai 2012

    Min leilighet ser ikke bare bebodd ut, det ser rett og slett ut som enten:
    1. noen har endevendt den for å finne en skatt
    2. noen har hivd inn en bombe gjennom vinduet

    Men det er fordelen ved å være alene på 17 mai og ikke ha besøk. Da kan man finne ut av man vil rydde i kleskap og andre skap (altså hive alt ut og putte de inn igjenn senere) på selveste 16 mai.

    GOD feiring i morgen kjære Lammelåret! Hurra Hurra Hurra!!

    Liker

    • Lammelåret
      16. mai 2012

      Likte forklaringen din på bebodd hus, Ane!
      Vi skal heller ikke ha besøk så støvdottene er fredet og alle stolene er okkupert av ting som ikke hører hjemme der.

      Liker

  4. mormor
    17. mai 2012

    Nu har jeg gjort min plikt (vel klokken 07.00),
    heist flagget og bare venter …
    Regnet venter ikke …
    Ha en strålende dag uten for mye stress og med masse glede.
    En liten mormorklem sniker seg med 🙂

    Liker

    • Lammelåret
      17. mai 2012

      Det har vært en intervall-dag her når det gjelder været. Første delen av dagen var det perfekt 17.mai vær, så striregnet det så alle ble gjennomvåte mens toget gikk og da de obligatoriske tingene var over kom solen igjen. Perfekt skotøy var støvler!

      Dagen har vært veldig fin! Og det håper jeg din også har vært!

      Takk for klemmen og omtanken, det gjør alltid godt!

      Liker

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 16. mai 2012 av i Høytid og ferier med stikkord , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

