Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Hun kan det jeg ikke kan

Jeg forsøker å holde meg til det jeg kan. 

Samtidig beveger jeg meg utenfor komfortsonen, for uten å gjøre det står jeg på stedet hvil og det kan vi ikke ha noe av! Jeg tenker at vi selv har ansvar for vår egen utvikling, men som mor trengs det ikke noe særlig mer enn samvær med barna for å komme noen steg videre. Likevel, for slike som meg kommer utfordringene innenfra og de kommer hele tiden. Om jeg ikke finner inspirasjonen der inne, kommer den gjerne når jeg leser blogger eller på nettavisene, eller når jeg hører musikk eller leser bøker.

Hvor finner du inspirasjon? Styres du av det som skjer rundt deg eller kommer ideene tilsynelatende bare fra deg selv? Spørsmålet kan reformuleres slik: Er du indre- eller ytrestyrt?

En dame som kan det jeg ikke kan er Cecilia Dinardi. Hun er juridisk rådgiver og barnerettsforkjemper og har et stort engasjement for barn og unge, noe som gjerne kommer til uttrykk gjennom kronikker, deltakelse i tv-debatter og på egen blogg. Hun er særlig engasjert i barn som har vært, eller er, under barnevernets omsorg. Hun kan det jeg ikke kan og derfor er det godt å vite hvor jeg kan lete og hvor jeg kan henvende meg dersom jeg trenger juridisk forståelse og litt innsikt. Eller rett og slett hjelp.

Jeg anbefaler deg å ta en titt på nettsiden til Cecilia!

 

God søndag!

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

2 comments on “Hun kan det jeg ikke kan

  1. Spirea
    15. juli 2012

    Så fint innlegg 🙂 Og så fint at du skrev at selvom du prøver å holde deg til det du kan, så får barna deg noen skritt videre ut i kanskje noe ukjent. Jeg tror vi har godt av å utvide horisonten og av og til prøve oss på noe vi ikke kan også…men comforten vår sier «nei»…og dessuten er det skummelt å ikke vite utfallet.
    Og da er det godt å heller lene seg tilbake – av og til (kanskje oftest) og bare glede seg over andre som gjør ting DE kan, og som vi i grunn slipper å stresse med 😉 makes sense? ikke vet jeg, men dette var mine rotete og trette tanker om dette…
    Og bloggen du anbefaler – den er fin, den :)) og det er din også.
    God sommer til deg :))

    Lik

    • Lammelåret
      15. juli 2012

      Hei Spirea!

      Jeg lurer på om misunnelsen oppstår i rommet mellom å ønske å gjøre selv og ikke tørre og å se at andre lykkes med det de gjør?

      Jeg tenker at mange av oss er ganske pysete og unnvikende, noe som også kan kalles trygghetssøkende, men trygt kan bli kjedelig og stillestående. Mange av oss trenger bevegelse, framgang. Det krever og det er her motet kommer inn: Hva våger vi?

      Ønsker deg en fortsatt god sommer!

      Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

