Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Hjelp en blogger: Hvem lenker til meg?

Det hender jeg lurer på ting og da trenger jeg hjelp fra noen som kan mer enn meg. Derfor har jeg opprettet en egen innleggskategori som rett og slett heter Hjelp en blogger. Etterhvert vil det kanskje samle seg en rekke gode råd og tips der? Dette er første innlegg i kategorien.

Jeg er av og til innom bloggurat og ser på oversikten over min blogg at 16 forskjellige blogginnlegg lenker til meg, men hvordan kan jeg få vite hvilke bloggere dette er?

Når jeg først har lagt innsats og engasjement i en bloggpost så er det veldig gøy når diskusjonen fortsetter på andres blogger. Det er også gøy å diskutere andres blogginnlegg om samme tema fordi de gjerne har en annen innfallsvinkel til temaet eller problemstillingen. Det jeg lurer på er: Hvordan kan jeg finne ut hvem som følger opp temaet mitt?

I en del tilfeller ser jeg det fordi vedkommende pinger (legger inn lenke til sitt innlegg på min blogg), men det er nok mange oppfølgingsinnlegg jeg går glipp av.

Kan du lære meg hvordan jeg kan spore opp slike oppfølgingsinnlegg?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

10 comments on “Hjelp en blogger: Hvem lenker til meg?

  1. villkatta
    4. august 2012

    Oi, dette vert spennande. Eg har sjølv undrast korleis eg kan både få fleire lesarar, samstundes som eg leiter etter fleire bloggar som eg ynskjer å lese fast. Eg visste ikkje om bloggurat, så takk for tips. Denne kategorien din kjem eg til å følgje ivrig med på 🙂

    Liker

    • Lammelåret
      4. august 2012

      Det er ikke lett å finne blogger en ønsker å følge, synes jeg. Kanskje er jeg vanskelig og sær?

      Jeg har fått mange gode tips gjennom folks bloggrull og ved å lese debatter til nettavisene. Det hender at det forekommer saklighet der og at den saklige lenker til sin egen blogg.

      Å finne de beste bloggene er uansett en lengre prosess, iallfall for meg.

      Håper du finner noen blogger du ønsker å følge via bloggurat, villkatta!

      Liker

  2. Ida Sundae
    4. august 2012

    Lenker fra wordpressblogger skal pinge deg automatisk (da får du kommentar i den enkelte posten om det).
    Du kan jo sjekke statistikken din inne i kontrollpanelet og se hvilke innkommende lenker du får/har fått.
    Og så kan du få e-post fra google når noen skriver ditt navn (lammelåret) på internett – dette må du registrere på google alerts.

    Liker

    • Lammelåret
      4. august 2012

      Det er mulig at jeg har oversett noe og dermed ikke har fått med meg dem som tar opp temaet mitt.

      Den google-tjenesten synes jeg ikke fungerer, jeg vet om noen konkrete tilfeller der navnet mitt er blitt skrevet uten at jeg har fått melding om det.

      Takk for svar, Ida!

      Liker

  3. Hanne
    4. august 2012

    Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg men det hadde vært kjekt å vite hvem som linker ja. Så bra at du oppretter en egen kategori på dette, tror vi er mange som kan finne hjelp her:)

    Liker

    • Lammelåret
      4. august 2012

      Jeg kan sikker google, men hvordan setter jeg opp søkerordene slik at jeg ikke får opp mine egne innlegg?

      Liker

  4. mittmasterliv
    5. august 2012

    Takk for tipset om bloggurat! Jeg havner nok foreløpig i kategorien «hjelpemann på bil» – og kan nok foreløpig ikke akkurat trå til med noen råd og tips tilbake. Sitter og fomler med Instagram, jeg -det er mykje å gjera her i den digitale verda!

    Liker

    • Lammelåret
      5. august 2012

      Det er utrolig mye å lære og finne ut av på nett! Jeg har ikke kastet meg på Instagram, har nok med det jeg er med på, men har skjønt at det er det store nå. Spørs hvor lenge det varer.

      Har funnet ei nettside som viser til dem som har lenket til meg:
      http://www.backlinkwatch.com/

      – kjekt å ha!

      Liker

  5. Attivitormemn
    11. februar 2014

    Er på jakt etter gode webdesignere. Fant http://rambit.no/ og lurer på om noen har kjennskap til disse?

    Liker

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 4. august 2012 av i Blogg og kommunikasjon med stikkord , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

