Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Alt klart?

Den varmeste sommerdagen hvisker ikke ennå  til morgendagen, går det ikke litt for fort nå?

Timene går raskere enn de pleier å gå, ny-gamle ord som ‘skole’, ‘niste’ og ‘vekking’ innføres på ny; fyller munnene som fremmed smak. Litt usikker på hva smaken virkelig betyr knytes båndene mellom da og nå tettere sammen.

Det lange oppholdet, fylt av stillhet, ro og nye venner øker avstanden til det som for bare et par måneder fylte hverdagen til de fleste. Hvordan kommer vi igang igjen?

Det betyr ingenting hva vi vil, datoen har sitt klare krav: Det er i morgen det starter, det er i morgen det begynner; et nytt skoleår med nye venner, nye gleder, nye krav.

Det er i morgen at hverdagen tar oss igjen.

Er du klar?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

22 comments on “Alt klart?

  1. JunePune.com
    19. august 2012

    Nope! Men jeg har heldigvis 1 år igjen til den «ekte» hverdagen tar meg igjen.. Den hverdagen som ikke har like mye slingringsmonn som vi har i dag 😉

    Lik

    • Lammelåret
      19. august 2012

      Nyt det! Barnehageårene har sine fordeler som blir borte når skolen krever ungene.

      Lik

      • JunePune.com
        19. august 2012

        Ja, det tror jeg på.. Ingen spontane fridager, laaaate morgener og mindre fleksibilitet.. Tror jeg..

        Lik

        • Lammelåret
          19. august 2012

          Det gjelder å gjøre ungene rutineinnkjørt, alt går mye bedre da!

          Lik

          • JunePune.com
            19. august 2012

            Det tror jeg på.. Men mammaen først og ungene etterpå er vel rekkefølgen å gjøre det på? 😉 Jeg er glad i hverdagen, men ikke like glad i rutinelivet.. 🙂 Godt jeg har 1 år å endre meg på akkurat der 😉

            Lik

  2. Oh yes! Vi er klare her i huset, både store og små. Jentene gleder seg maks til skolestart! For vi hadde tidlig ferie. Og nå er de lei av å tråkke rundt hjemme. Og for å være helt ærlig, jeg er lei av at de tråkker rundt hjemme. Har jo eldste på telefonen flere ganger om dagen. «Mamma, kan jeg ta saft?». «Mamma, har vi is?». «Mamma, kan jeg sykle på butikken?». Kom skolestart, her er du sååå velkommen! 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      19. august 2012

      Selv om mer enn en kunne tenke seg et par måneder til med juli, så er det nok veldig på tide med skolestart likevel. Bokbindene er like om hjørnet!

      Lik

  3. Cecilie
    19. august 2012

    Vi har allerede vært i gang noen dager her da gutta hadde skolestart onsdag. Utrolig hvor fort den ferien går… Men skal bli godt å komme inn i rutiner igjen, og så har vi mange gode minner og stunder å kikke tilbake på!
    God skolestart til dere 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      19. august 2012

      Kjekt med skolestart en onsdag, så blir ikke den første uken så lang. Minnene lever godt inni en, og det er tid til å skape flere av dem. Det ser ut som sommeren varer en stund til.

      Lik

  4. mirapisani
    19. august 2012

    Nye mål og ny innspurt. Helt klart.
    En fin søndag kveld til deg Lammelåret. 😉

    Lik

  5. Bente
    19. august 2012

    Så fint skrevet!
    Jeg er klar..og har tenkt å jobbe litt mindre ..
    Lykke til. Med nytt skoleår. Nye drømmer og nye muligheter 😉

    Lik

  6. mittmasterliv
    19. august 2012

    Nei og nei en gang til:) I morgen er det skolestart og det er første ordentlige barnehagedag. Endelig sover de to små, men mamma og pappa orker ikke annet enn å ligge på sofaen etter en laang dag med sol, skogstur og vennesamvær. Vi satser på en aktiv og travel morgenstund i morgen!

    Lik

    • Lammelåret
      19. august 2012

      Deilig å flate ut på sofaen etter en aktiv dag med mye sol. Og så er et så godt med en liten bloggprat, takk!

      Lykke til i morgen, forandringens tid.

      Lik

  7. John Olav Ytreland
    19. august 2012

    Jentungen gleder seg til 2. Klasse, mens pappa er nok litt mer urolig. Jeg skal jobbe på samme skole og føler meg virkelig 130 mil hjemmefra. Vi flyttet fra Telemark til Nordland i løpet av sommeren.

    Kvelden før er noe ubehagelig. Forstår egentlig ikke hvorfor jeg utsetter meg selv for dettr.

    Lik

    • Lammelåret
      19. august 2012

      Det er ikke lite nytt for dere og mye på en gang, men så bra at du har fått deg jobb, da! Det gleder jeg meg til å høre mer om.

      Du har vel ikke noe valg annet enn å utsette deg for presset, selv så kjipt som det er. Feire med en god middag i morgen?

      Lykke til med morgendagen!

      Lik

  8. Pia
    19. august 2012

    Ja da, ganske så klar.

    Lik

  9. Ellen
    19. august 2012

    Ja, jeg er klar. Barnas saker står klare i gangen og mine ting er også klare. Første skoledag for meg også.

    Lik

    • Lammelåret
      19. august 2012

      Må være godt å vende tilbake til skolebenken, lykke til med skoleåret ditt!

      Lik

  10. fjellcoachen
    20. august 2012

    Litt vemodig denne uka. For meg betyr det at studenten enda en gang har forlatt redet etter hektiske måneder med sommerjobb og alt av liv og røre som følger med. Stille morgen i dag.

    Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

