Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Hva er august?

August er måneden som inneholder alt. Fra sommer med svett hud til kjølig drag i luften en morgen før skolen starter.

August er farvel med et år og velkommen til et annet, viktigere enn nyttårsaften.

August er begynnelse og slutt; august er små, små førsteklassinger med altfor store sekker som matchet forventningene.

August er sår hals og rusten stemme, nye varme sko og ingenting som passer fra i fjor.

August er lite hvile og mye å skrive; august er bær og lyng og blomster.

August er mest av alt minnet om en annen tid, da skolestarten var min egen.

Hva er august for deg?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

8 comments on “Hva er august?

  1. Maria
    30. august 2012

    For meg er august nye begynnelser og usikkerhet. August er leting etter engasjement og utfordringer som skal overvinnes. August er vakre farger og varmende kvelder med tekoppen i hånda.

    Lik

    • Lammelåret
      30. august 2012

      August er en mikset måned for deg også, skjønner jeg. Overgangsfaser er ikke alltid lette.

      Lik

  2. Lykketrollet
    31. august 2012

    August er ferie. Late dager med sol. Kveldere som blir kaldere og kaldere så hvitvinsglasset blir byttet ut med rødvinsglass eller kakao.
    August er den vidunderlige overgangen i naturen fra grønt til fargesprak på trærne.
    August er da jeg blir minnet om at barna mine har blitt et år eldre. Den måneden jeg tenker «gud så fort tiden går». Den måneden jeg blir minnet på at jeg sier den samme setningen som moren min og som jeg aldri trodde jeg ville si. ;o)

    Lik

    • Lammelåret
      31. august 2012

      Der minner du meg på at kakao er det lenge siden jeg har drukket!
      Velkommen til bloggen, Lykketrollet!

      Jeg tror jeg må øve meg på å se mer av det du skriver om her, jeg blir blind for det og tenker bare på sommeren som er borte.

      Lik

  3. Anita
    31. august 2012

    Hva er august for meg?

    August er nye muligheter. Hverdag. Rutiner. Høstdrag i luften. Strikkekjoler. Leggvarmere på litt kalde dager. Ullteppe. Første fyring i peisen. Siste bad i havet. Softisen smelter ikke så fort. Rydding i hagen før vinteren. Epler fra eget tre. Nystekt eplekake. Nydelige dager med lunken sol. Kakao med krem. Pølsegrilling på bål i sogen. Mørkere kvelder. Ro. Frisk luft. Deilig.

    Klem Anita

    Lik

    • Lammelåret
      31. august 2012

      Det var mange gode påminnelser, Anita!

      Jeg tror jeg må tenke med natur enn jeg gjør, for det meste du nevner her handler om å bruke naturen og se fargene, ta dem inn og lagre dem.

      Takk for at du deler og velkommen til bloggen!

      Lik

  4. fjellflyt
    1. september 2012

    August er det etterlengtede, friske draget i lufta som sier HØST! Pollensesongen er endelig over, blåbær, molte, tyttebær og einebær er fristende å spise på tur – og kanskje plukke med hjem. Søndagsturen med venner blir fast takst. Og sola varmer fortsatt!

    Lik

    • Lammelåret
      2. september 2012

      🙂

      Mange inspirerende august-assosiasjoner her!

      Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

