Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Gammeldags lørdag

En god lørdag med klare farger, en slik gammeldags lørdag med tur til byen som gir lange armer etter en time.

De lange armene som ender i hender som er røde på innsiden og preget av striper fra handleposens hanker.

En god gammeldags lørdag med moderne vri, for innholdet i handleposene er ikke til meg (bare litt av det), men er fylt av klær i små størrelser og saker jeg ikke har valgt ut selv.

Den som holder hånda mi er ikke større enn meg, men hans hånd fyller min akkurat. Stemmen som snakker til meg er ikke dyp og ertende, men lys og spørrende. Den store er byttet ut med en liten.

Jeg er stolt.

Han er min!

 

**

Hva liker du å bruke lørdagen til?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

8 comments on “Gammeldags lørdag

  1. annebloggen
    27. oktober 2012

    I dag har jeg startet dagen med å lese om Knerten for et lite barnebarn. Så har jeg spasert til byen med den samme, fine guttens lille hånd i min. Han ville på lekebutikken og jeg ville på bruktbutikken. Der fant jeg en gammel LP- plate med Bruce Springsteen,noen gode bøker til oss begge to og en hyggelig dame som vil komme på kaffe i morgen. Ettermiddagen har jeg tilbragt i sofaen med kryssord og musikk. Stort bedre enn det tror jeg ikke en lørdag kan bli 🙂

    Lik

  2. Hanne
    27. oktober 2012

    Fint:)

    De lørdagene mannen har fri prøver jeg å bruke på meg selv. Enten det er en tur på fjellet eller en liten runde for å titte litt i butikker. Det er ikke så ofte jeg har muligheten til å gjøre noe helt alene og selv om et lørdagskjøpesenter ikke er det roligste stedet å tilbringe dagen på så er det godt å ha god tid å bare gå rundt å titte – selv om jeg ikke skal ha noe:) Ellers er lørdagene fine til å gjøre det motsatte på også – å samle hele familien hjemme og bare være sammen.

    Nå skal jeg varme meg en kopp sjokolade og krype under teppet mitt og få litt varme i kroppen, kaldt ute betyr gulvkaldt inne hos oss. Og jeg fryser sjelden på beina men blir jeg først kald sitter det godt i.
    Ha en fin kveld,
    Hanne:)

    Lik

    • Lammelåret
      27. oktober 2012

      Varme føtter er helt nødvendig for å holde varmen i resten av kroppen, og som du sier sitter det godt i nå man først er blitt gjennomkald. Da er det bare å pøse på med varm drikke og finne ull til føttene.

      De beste fridagene er dem man har stor bevissthet rundt slik at de ikke blir borte før en har oppfattet dem engang.

      Mye helg igjen enda, ønsker deg en god søndag!

      Lik

  3. Cecilie von der Ohe
    27. oktober 2012

    På den lørdagen som nå har passert gikk jeg først på Rema og handlet, blant annet 2 skillingsboller som jeg ble misfornøyd med. I Etterpå fikk jeg scannet ferdig boken «Min faster Amalie Skram» som jeg nå også snart er ferdig med å lese. Denne helgen får vi jo 1 time ekstra også. Husk å stille klokkene 1 time tilbake i natt, folkens!

    Cecilie

    Lik

  4. Ege Denne
    28. oktober 2012

    Godt spørsmål.. For meg har alle ukedager blitt veldig like, siden jeg er blitt uførepensjonert. Det er vel en bivirkning. Men på fine dager liker jeg å gå turer rundt om kring, morgen, middag, kveld eller natt. Alt ettersom 🙂 Og å ta bilder 🙂

    du er nominert forresten 😉

    http://www.egedenne.com/2012/10/berta-carrot-award-2012-nominerte_28.html

    Lik

  5. fjellcoachen
    29. oktober 2012

    Denne lørdagen gikk jeg lang tur i nye omgivelser, og tok inn sterke sanseinnttrykk via alle kanaler, vakre høstfarger, strålende sol, ulike lukter og lyden av mennesker, biler, musikk og samtaler alt etter hvor ferden gikk.. Fin lørdag 🙂

    Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

