Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Mennene mine!

De er ikke mange, men det er mer enn en og jeg vil dele dem med deg!

Mine private menn deler jeg ikke med noen, men nettmennen mine deler jeg med alle, så her kommer en presentasjon av dem jeg besøker oftest, og altså setter stor pris på!

John Olav – setter problemstillinger på dagsorden på en stillferdig og personlig måte. Innfallsvinkelen er uforutsigbar og det gjør noe med nysgjerrigheten min. Hva klarer han å sette sammen i dag? Bloggen har egen Facebook-side.

Morten Besshø – radiomannen min! At han ikke jobber i radio (såvidt meg bekjent) er ingen hindring; han er radiomannen min likevel. Hvorfor? Jo fordi hvert innlegg avsluttes med en sang han ikke synger selv. Morten skriver fletta av de fleste og det tristeste jeg kan si er at jeg ikke rekker å lese alt han publiserer. Følg Morten på Facebook!

Jakob Arvola – Skriver melodiøse tekster fra livet, både det hverdagslige og det som stikker dypere både bakover i tid og framover.

Finn Hjalmar –  taster tekster jeg helst ikke vil lese, men som jeg leser likevel. Hvorfor? Jo, for tekstene forteller meg om en virkelighet jeg ikke vil skal finnes. Sjekk ut Facebook-siden hans.

På hjarteplass/ Tøger Fimreite –  lærer med stort engasjement for dem som trenger litt ekstra støtte. Omsorgsfull og til tider skarp.  Alltid velskreven om samfunnsforhold som ikke bør forgås i stillhet. Følg han gjerne på Twitter.

Mennene her i bloggeland er ikke mange, men gode er de og veldig velkomne! Jeg oppfordrer med dette alle ikke-bloggende menn til å gjøre noe med kvinnedominansen i bloggeland. Lag deg en blogg og lenke til den her!

Tar du oppfordringen?

Iløpet av høsten og vinteren kan det være at det kommer utfordringer til dere som blogger, interessert?

**

Og som du kanskje har fått med deg er det mulig å følge bloggen min på Facebook. Der legger jeg ut lenke til innleggene som publiseres her og lenker til interessante innlegg skrevet av andre og artikler som inspirerer og provoserer. Følg meg gjerne! 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

19 comments on “Mennene mine!

  1. sotengelen
    11. november 2012

    Gode menn det der. Jeg skal lese hos de jeg ikke kjente fra før.

    Støtter oppfordringen, vi trenger flere menn i blogglandet.

    Lik

    • Lammelåret
      11. november 2012

      Kanskje du kunne lage et lignende innlegg slik at flere menn skjønner at de er ønsket i bloggverdenen?

      Er glad for at du har funnet noen nye etter dette innlegget!

      Lik

      • sotengelen
        11. november 2012

        Jeg tenkte på det, men jeg har allerede anbefalt den ene mannen jeg virkelig leser ofte, Tøger Fimreite. Jeg skal heller ta det opp igjen hvis/når jeg blir stødig leser av flere menn. 😉

        Som sideinformasjon kan jeg si at jeg, overraskende, fikk negativ tilbakemelding på mitt innlegg om blog award. Jeg hadde ikke trodd at et innlegg der en gir andre skryt kan sees som noe negativt, men det var visst litt for «bloggete» for noen av mine lesere.

        Lik

        • Lammelåret
          11. november 2012

          sotengelen

          Jeg er litt famlende ang blog award, nettopp pga det du sier her. BA er litt kjedebrev- og fjortis-aktig, men samtidig er det en fin måte å vise fram blogger en setter ekstra stor pris på. En får skryt av noen som liker en godt og får kanskje noen nye lesere og flere inn-lenker. Så i tillegg til rosen gis en bedre ranking. Jeg tenker at en får se mest på de positive sidene ved det og heller blåse i fjortisfaktoren. Kanskje noen mener det ødelegger imaget?

          Jeg håper dette innlegget bare blir positivt oppfattet, det er iallfall slik det er ment.

          Lik

        • fjellcoachen
          11. november 2012

          Jeg forstår på en måte det også, men verdien av blog awards ligger slik jeg ser det, i å oppdage nye blogger og kunne dra videre på oppdagelsesferd der. Har kost meg med dine anbefalinger også i kveld, sotengel!

          Lik

          • sotengelen
            11. november 2012

            Godt å høre! Jeg måtte tenke litt når jeg skulle velge ut, men jeg tror jeg fant frem til 5 som jeg virkelig leser jevnlig og som alle har sin særegne stil.

            Lik

  2. John Olav Ytreland
    11. november 2012

    :»> Takk! Det der var et fantastisk kompliment. Har hatt en fin farsdag med familien. Det føles godt før en ny heftig arbeidsuke.

    Lik

    • Lammelåret
      11. november 2012

      Det er godt når familien er kilde til fortsatt pågangsmot og inspirasjon! Ønsker deg en god uke!
      Og jeg håper flere tar turen innom deg etter dette her.

      Lik

  3. Morten Besshø
    11. november 2012

    Tusen takk, hvilken ære!
    Jeg kan leve med å være «radiomannen» din og benytter anledningen til å sette inn en ekstra takk for at du introduserer meg for ukjente brødre.

    Ha en fortsatt fin søndagskveld!

    Lik

  4. fjellcoachen
    11. november 2012

    Her var det mye spennende! Slår stadige slag for balanse, og kjønnsbalanse i bloggverden er verdifullt.

    Lik

    • Lammelåret
      11. november 2012

      Er glad for å kunne sende dere videre til gode bloggere!

      Lik

  5. fhjpeder43
    11. november 2012

    Tusen takk. Når det kommer fra deg er det et veldig hyggelig kompliment. Spesielt i selskap med de andre glimrende bloggene. Og bare så det er sagt, så er du en av mine favoritter du også.

    Lik

  6. Gunnar Bye
    13. november 2012

    Halloen! http://gunnarbye.wordpress.com er adressen til min fotoblog! Vil sporen streks legge ut en link til Lammelårbloggen på min linkside. Hils Gubben!

    Lik

    • Lammelåret
      13. november 2012

      Er ikke du i kategorien «Mine private menn», da?

      Lik

  7. Jakob
    14. november 2012

    Takk for at jeg får stå i en fin liste med lesverdige folk!

    Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

