Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Innlegg jeg vil dele 1. søndag i advent

Les, nyt og tenk en stund.

Toner av tanker – Jakten på den perfekte julen

Jenny – Tabu å være ensom på julaften

Unge duer – Invitasjon til julefeiring/rettet mot unge mellom 15 og 30 år, gratis og alkoholfritt arrangement

Morten Besshø – Jul i bloggtoppen

Lammelårtanker: Ekskluderende fellesskap

 

Det skrives mye bra i disse dager og jeg vil bruke adventssøndagene til å vise dere innlegg jeg synes utmerker seg. I tillegg tar jeg fram et innlegg jeg selv har skrevet. Har du tips til innlegg jeg bør vurdere for neste søndag i advent kan du sende meg epost (lammelaaret@gmail.com) eller legge igjen en kommentar her.

Har du hatt en fin dag? Tent lys som du husker å blåse ut flammen på når du forlater rommet? Frøset av deg fingrene? Husket kuldekrem?

Vi har hatt den kaldeste dagen hittil, 13 kalde ER kaldt og jeg fôrer stadig peisen med mere ved.

Jeg sier det allerede: God uke til deg! Bruk ull og refleks.

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

12 comments on “Innlegg jeg vil dele 1. søndag i advent

  1. Julie
    2. desember 2012

    Så fine innlegg du har linket til. Gleder meg til neste søndag allerede!
    Her har søndagen blitt brukt til lesing til eksamen og det er det egentlig. Også har vi tent det første lyset da! Har forresten ikke frøset av meg fingrene, men kaldt er det. Kuldekremen skal bli flittig brukt til uken!

    Lik

    • Lammelåret
      4. desember 2012

      Moro å høre at du allerede gleder deg til neste søndag!
      Jeg synes det er fint å dele av det gode jeg finner og da er det godt å høre at det blir likt av andre også.

      Ønsker deg lykke til med eksamener!

      Lik

      • Julie
        4. desember 2012

        Det er fint å kunne dele gode blogginnlegg, for man klarer ikke finne alle selv. Det er jo så utrolig mange blogger å lete i.
        Tusen takk! Nå har jeg bare en igjen så det skal bli deilig når den er overstått. Da er det jul! *<):o)

        Lik

  2. frumeyer
    3. desember 2012

    Hei du! Jeg skulle jo lese til eksamen, nå må jeg nok drikke en kopp kaffe og fundere på o’store juletid istedet. Takk for deling av innlegg 🙂

    Lik

  3. trompetmor
    3. desember 2012

    så fint tiltak!! jeg skal tipse deg om jeg kommer over noe som bør deles iløpet av uka:) Du spør om jeg har hatt en fin dag, og ja jeg syns det var så koselig å komme hjem fra nattevakt i dag tidlig da lykta på trappa lyste så koselig i mørket.. åh nå har de tenkt på meg i kulden og ville gi meg en varm velkomst tenkte jeg. Da jeg kom inn brummet mannen i stilongs og morgentrøtt ansikt «vi er akkurat stått opp vi» og jeg forsto sakte og sikkert at det var faktisk jeg som hadde glemt å blåse ut lyset i går kveld da jeg dro på jobb.. jaja.. det var jo koselig å komme hjem i vertfall, selv om jeg trodde et øyeblikk at noen hadde vært ute i kulden og tent lys til meg på morgenkvisten..
    Ha en flott advendtstid:)

    Lik

    • Lammelåret
      4. desember 2012

      Hehe.. må fnise litt av fortellingen din! Sjarmerende å lure seg selv.

      Lik

  4. Jenny
    6. desember 2012

    Takk for at du deler meg 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      6. desember 2012

      Det er helt nødvendig å dele innlegget ditt, Jenny! Det er viktig.

      Lik

  5. Tilbaketråkk: Innlegg jeg vil dele 2. søndag i advent « Lammelårtanker

  6. Tilbaketråkk: Delte innlegg 3.søndag i advent « Lammelårtanker

  7. Tilbaketråkk: Delte innlegg 4.søndag i advent « Lammelårtanker

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

