Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Jeg er intervjuet av VG

For et par uker siden ble jeg intervjuet av VG!

For en liten lunsjblogger som meg er det fint og litt stort å bli kontaktet av VG i forbindelse med bloggen. Ja, i det hele tatt er det stort at landsdekkende medier er interessert i mine korte tekster og at de har funnet fram til min lille krok av internett. Det gjør meg faktisk taus for en periode, riktignok etter intervjuet er avsluttet, heldigvis for det! Det er også litt skummelt, sånn langt inni meg. Litt lenger ute kjennes det merkelig nok helt naturlig! Og jeg som er en ganske privat person, helt i bunnen av meg selv..

Da jeg ble intervjuet av Norgesglasset på Nrk radio ble det også skrevet en artikkel i etterkant basert på intervjuet, lenke til begge deler finner du i innlegget Jeg snakker i Norgesglasset og blir skrevet om på nrk.no.

Bakgrunn for VG-intervjuet er innlegget Julekort og andre plikter og som du kan tenke deg er altså julekort temaet for intervjuet. Det som står i artikkelen er likevel ikke kopi av bloggposten. Jeg håper jeg kan engasjere til diskusjon og ettertanke. Jeg vet ikke om det er store mål, men slik er det iallfall.

Tone som driver bloggen ToneroseDesign er også intervjuet, og en til som ikke er blogger. Tone er min motsetning. Hun er kreativ på områder der jeg er en som en tørr klut å regne. Besøk gjerne bloggen hennes, så får du selv se hva jeg snakker om!

Selv om jeg vet hva jeg sa i intervjuet er det likevel spennende å se hvordan det blir på trykk. Hvordan blir heltheten? Og hvordan blir alle bitene som artikkelen består av når alt er jobbet sammen og bilder illustrerer saken? Mange bilder ble tatt og jeg har en mistanke om at jeg smilte sammenhengende gjennom alle bildene. Jeg lider nemlig av opphengte munnviker når kamera er tilstede. Denne gangen var intet unntak. Jeg kan opplyse om at min eldste sønn var assistent for VG-fotograf Magnar Kirknes. Det var stor stas å assistere en profesjonell fotograf, og ikke så lite inspirerende! For meg var det temmelig uvirkelig å avvise en telefonsamtale med besøk av VG-fotograf som begrunnelse..

Hvis du vil lese artikkelen må du kjøpe VG torsdag 13.desember. Du finner meg i vedlegget.

**

Er du ny her? Da kan du følge bloggen min på Facebook eller via Bloglovin’. Velkommen så mye!

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

16 comments on “Jeg er intervjuet av VG

  1. Elisabeth, Innerst i veien
    11. desember 2012

    Så gøy, dette skal jeg få med meg. Er spent på de opphengte munnvikene.

    Lik

    • Lammelåret
      11. desember 2012

      Haha! Jeg pleier også å legge huet på skakke, spørs om jeg har klart å unngå det..?

      Lik

  2. Livet i Casa Didriksen
    11. desember 2012

    Morsomt. Får kjøpe papirutgaven da, for det finnes vel ikke på nett..

    Lik

  3. Casa Kaos
    12. desember 2012

    Så spennende. Jeg får dessverre ikke lest det, men du legger kanskje ut lenke hvis du har?

    Lik

  4. ~Trollmors tanker~
    12. desember 2012

    Gratulerer 🙂 Jeg gleder meg til å lese 🙂

    Lik

  5. Cecilie von der Ohe
    12. desember 2012

    Jeg skal kjøpe papirutgaven av VG i morgen, og så får jeg få noen til å lese artikkelen høyt for meg.

    Cecilie

    Lik

  6. Ingrid
    13. desember 2012

    Hei, bra du sier ifra, dette vil jeg lese:) får sikkert bra. http://altetterboka.blogspot.no/?m=1

    Lik

  7. Tilbaketråkk: Jeg er intervjuet av VG : Hjem og familie

  8. Elisabeth
    13. desember 2012

    Oj, så gøy da, Lammelåret. Kjøper ikke VG jeg, men nå blei jeg nysgjerrig gitt.
    Ja blogging kan visst føre til mye og mangt..

    Lik

  9. Jenny
    14. desember 2012

    Grr. Jeg glemte å kjøpe. Kan du scanne og legge inn? Ble det bra? Er du fornøyd?

    Lik

    • Lammelåret
      14. desember 2012

      Vel, jeg ble ikke fornøyd med bildet og det skyldes både mitt eget feilvalg og feil utvalg fra VG sin side (er overbevist om at det ble tatt bedre bilder av meg, men da var det kun meg og han ville visst ha med sønnen min også), les mer i mitt neste innlegg:
      https://lammelaartanker.wordpress.com/2012/12/14/erfaringer-fra-vg-artikkel-og-utdypende-bemerkninger/

      Jeg har ikke fått noen ekstra treff av betydning, så det jeg uttalte har ikke gitt en slik effekt, iallfall.

      Om jeg kan scanne og legge inn her er jeg usikker på, men skal forsøke å finne ut av det. I tilfelle legger jeg det inn i den neste bloggposten.

      Lik

  10. Tilbaketråkk: Erfaringer fra VG-artikkel og utdypende bemerkninger « Lammelårtanker

  11. Lammelåret
    14. desember 2012

    Takk for at dere vil følge med meg og lese det jeg deltar i!

    Lik

  12. Tilbaketråkk: Erfaringer fra VG-artikkel og utdypende bemerkninger : Hjem og familie

  13. Bente
    15. desember 2012

    Ånei..glemte helt å kjøpe avisa..det er jo kjempestas!
    Se om du ikke kan få til en scan,eller link,eller noe..
    Avisa,jammenmeg.
    Stolt av deg 🙂

    Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

