Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Takk så mye for 2012!

Da er årets siste dag her og tiden er inne for en liten hilsen fra meg til deg.

Takk til deg som har bidratt med kommntarer, lenker og innspill i året som er gått. Med ditt bidrag har bloggen utviklet seg til å bli et bedre sted for dialog, refleksjon og morsomme og tankevekkende assosiasjoner.

En spesiell takk vil jeg gi dere som er nye i bloggverdenen og som har gjort meg oppmerksom på deres blogg, slik at jeg kan følge med på hva dere er opptatt av!  Uten å legge igjen spor etter seg er det vanskelige å få lesere – og for oss som blogger å oppdage nye! Så synes du nettverket ditt er lite er det et tips: Legg igjen kommentarer og vis at du finnes! Det lønner seg ikke å være sjenert i bloggeland.

Jeg er også spesielt takknemlig for dere som viser uenighet når dere er det og som ikke bare lusker bort herfra igjen. Motstand gir gode vekstmuligheter – særlig dersom motstanden er av det konstruktive slaget. Som regel er den det.

Jeg ser fram til et nytt bloggeår. Jeg ser fram til å bli kjent med enda flere bloggere og håper at alle dere jeg følger og titter innom fortsetter å blogge. De to årene jeg har blogget har flere sluttet og det er veldig synd. Selv om vi alle sitter bak skjermer ulike steder i landet, opplever jeg likevel et fellesskap med mange av dere og det ønsker jeg at blir styrket.

Planer framover? Mine er å fortsette og la bloggen og meg utvikle oss i takt og utakt. Kanskje stemmen min blir enda tydeligere, kanskje ikke.

Hvordan ser du på et nytt bloggeår? Henger du med?

Jeg ønsker deg en flott nyttårsaften!

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

28 comments on “Takk så mye for 2012!

  1. Kamelrytterske
    31. desember 2012

    Takk likeins 🙂 🙂

    Kjekt med en slik BlogLuv-sak, da får man lagt igjen spor, både i form av kommentar og som lenke tilbake til flere av egne meninger 🙂

    Lik

  2. Tanketrollet
    31. desember 2012

    Takk samme Lammelårtanker 🙂 Jeg henger med- bloggingen gir meg mye mer enn hva jeg kunne tenke meg da jeg famlende startet den. Gleder meg til videre deling i 2013 !
    Klæm te dæ fra mæ 🙂 GODT NYTTår !

    Lik

  3. Toner av tanker
    31. desember 2012

    Selv takk for 2012!

    Når det gjelder bloggen, så har jeg ingen andre planer for den enn å fortsette å skrive tonene av mine tanker. Slik de er. Uten sensur.

    Så gleder jeg meg til å følge deg i året som kommer også 🙂

    Lik

  4. Pia
    31. desember 2012

    Jeg henger med! Ønsker deg og dine et godt nytt år:)

    Lik

  5. Morten Besshø
    31. desember 2012

    Godt nytt år, Lammet!

    Lik

  6. Camulen
    31. desember 2012

    Godt nytt år til deg, og takk for det gamle!
    Gleder meg til å følge deg videre, og selv tror jeg at jeg skal henge meg med litt til… 😉

    Lik

  7. mettemia
    31. desember 2012

    Hei igjen. Ja, jeg henger med videre i en berikende, sosial og spennende bloggverden. Takk for et hyggelig og nytt bekjentskap, deg, som jeg gleder meg til å følge videre. Godt nytt år ønsker jeg deg. En klem, siden det er nyttårsaften, fra mettemia

    Lik

  8. Sparringmamma
    31. desember 2012

    Fin oppsummering!

    Enig i det du skriver om å være uenig! Sjokkert over hvor «greie» vi er med hverandre, jeg ser jeg har innlegg som jeg absolutt kunne finne på å protestere mot selv, sier mot meg selv og er tragisk bastant til tider.. Blant annet at jeg ikke skal være på nett i jula, har jeg jo brutt mange ganger..

    Stemmer også for flere bloggere!

    Lik

    • Lammelåret
      31. desember 2012

      Hehe, kjenner meg igjen i det, Sparringmamma! Jeg har som regel tusen innvendinger mot det jeg selv skriver, det finnes så mange flere perspektiver på det samme. Ofte ser jeg hullene i tekstene godt og blir forundret over at andre ikke tar tak i det. Folk er jammen ikke så vrange som man skal ha det til!

      Lik

  9. Mormor
    31. desember 2012

    Vi sees på andre siden av klokken 24.00, både her og der.
    Klem med gode ønsker 🙂
    Mormor

    Lik

  10. Ane
    31. desember 2012

    Takk det samme! Gleder meg allerede til nytt blogg år med mange gode diskusjoner.

    Lik

  11. JunePune.com
    31. desember 2012

    Godt nytt år til deg og dine 🙂
    dette var jo året jeg oppdaget bloggen din, og noen ganger har jeg noe å si, og andre ganger ikke 🙂 Kjekt å lese den er det uansett 🙂

    Lik

  12. msjackson
    31. desember 2012

    Godt nyttår til deg og dine Lammelåret 🙂 Har vært travle tider, så bloggverdenen har blitt mindre prioritert for meg i det siste. Men om jeg ikke kommenterer, så leser jeg stort sett alle dine innlegg allikevel, som en av veldig få faste blogger. Stå på videre!

    Lik

  13. sotengelen
    31. desember 2012

    Godt nytt år Lammelåret!

    Takker for det gamle og for at du gir oss tanker og et sted å diskutere de.

    Håper vi ser minst like mye til hverandre i året som kommer.

    Lik

  14. ~Trollmors tanker~
    31. desember 2012

    Tusen takk for kloke og tankevekkende innlegg fra deg i år. Tusen takk for at du har linket til meg, og gitt meg gode råd. Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år, så ses vi forhåpentligvis i 2013 også!

    Lik

  15. Jenny
    1. januar 2013

    Godt nytt år Lammelåret! 🙂 Vi går for nye høyder i det nye året!

    Lik

  16. Carina
    1. januar 2013

    Takk for et fint bloggår, og til lykke med det nye. Jeg henger definitivt med.

    Lik

  17. Cassandra
    1. januar 2013

    Godt nyttår til deg også
    en periode ramlet du ut av leselista mi, skjønner ikke hvordan, men nå er du tilbake igjen. Så ikke stikke av fra den igjen da 😉

    Lik

  18. Livet i Casa Didriksen
    1. januar 2013

    Henger så abolutt med. Liker med blogglandia at det er noe for enhver smak her inne. Visst rakkes det ned på både det ene og det andre, men til syvende og sist så finnes det et mangfold der alle kan sysle med sin lille ting og få gehør for det. Liker godt bloggen din selv om den er ganske så ulik min egen og kommer til å følge deg inn i det nye året!

    Lik

  19. Tonje
    2. januar 2013

    Hei
    Takk for alle de fine tekstene og tankene som du deler med oss på bloggen din. Jeg er innom og leser selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen kommentarer lengre. Tida strekker ikke helt til nå som jeg har mer å gjøre om dagene:)) Men du skal vite at du har en flott blogg som jeg verdsetter høyt!
    Tusen takk for kommentaren din hos meg og at du nominerte meg. Jeg ble hjerteglad! Tusen takk! Jeg skal innom og nominere deg også. God klem!

    Ønsker deg og dine et riktig godt 2013
    Gleder meg til å følge deg videre i det nye året
    Klem Tonje

    Lik

  20. fimreite
    2. januar 2013

    Takk det samme!

    Jeg skal forsøke å bli flinkere å lese andre sine blogger i år, og engasjere meg mer i det andre skriver.

    Lik

  21. Cecilie von der Ohe
    2. januar 2013

    Godt nytt år! Jeg skal definitivt fortsette å blogge. Jeg er enig med deg i at hvis man vil bli synlig i bloggverdenen, er det lurt å legge igjen spor ved å skrive kommentarer på andres blogger. Riktig nok er det mange steder hvor man kan registrere bloggen, men det er nok sånn at de fleste blogger blir oppdaget via andre. I den forbindelse er det noe jeg lurer på: Er det vanlig å stenge kommentarfeltet? To av bloggene jeg leser (begge skrevet av blinde førerhundbrukere) har stengt kommentarfeltet. Det ser i hvert fall sånn ut. Jeg forstår det hvis man er superkjendis og får X antall negative kommentarer hver dag, men for en liten hobbyblogger, tenker jeg at det er hyggelig med respons, selv om den er uønsket, og man får spørsmål av privat karakter som man ikke vil svare på.

    Cecilie

    Lik

    • Lammelåret
      2. januar 2013

      Jeg ser noen ganger at folk stenger kommentarfeltet dersom det blir veldig mange kommentarer som ikke tilfører innlegget noe (mitt inntrykk) eller kommentarene er «ærekrenkende»/svært usaklige. Jeg ser det ikke ofte, men det hender. Generelt ser det ut som folk har som prinsipp å slippe kommentarer gjennom. Noen ganger synes jeg folk lar for mye slippe gjennom, men enhver må finne sine grenser.

      Jeg kan tenke meg at noen av dem som stenger kommentarfeltet primært ønsker å kommunisere til og ikke med. Kanskje har de ikke kapasitet til å ta imot kommentarer og forholde seg til dem?

      Om kommentarer likevel blir lest, det vet jeg ikke. Det kan være at kommentarene kommer frem til bloggeren selv om de ikke blir publisert?

      Lik

  22. Lammelåret
    2. januar 2013

    Takk så mye for hilsner og ønsker for 2013!
    Veldig bra at noen av dere vil bli mer aktive og deltakende!

    Lik

  23. egedenne
    3. januar 2013

    Jeg har merket det er bloggere som er blitt borte ja. Litt synd, for det var så mange fine.

    Jeg fortsetter, tenker jeg. Selv om jeg har spurt meg hvorfor jeg skal fortsette. Antagelig er det fordi jeg er så sliten.. Men det må jo ta seg opp en dag.

    Godt nytt år! 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      5. januar 2013

      Bloggen følger vel bølgene livet etterlater seg..

      Lik

  24. ellens oase
    7. januar 2013

    Godt nytt år til deg Lammelårtanker! Jess, jeg har hatt meg en julepust i bakken og er klar for et nytt bloggeår! See you around!

    Lik

    • Lammelåret
      7. januar 2013

      Har sett at du har lagt inn flere nye innlegg siden sist jeg leste hos deg. Høres ut som du har fått en riktig type start på året.

      Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

