Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Fregner, vafler og barn

Påskeaften.

Vi har fanget mange stråler fra solen, ønsket fregnene velkommen og bært ut små bord og bunker med servietter.

Vi har lest noen sider, hørt på musikk som sier «du er nesten tenåring og det viktigste i verden er å være forelsket».

Vi har fylt opp magen med vafler og brunost og smør og rømme og jordbærsyltetøy – ute!

Vi har hatt besøk av mange barn som smilte bredt og fortalte små historier.

Vi har hatt det ganske bra og følt oss ganske fri.

Vi er hjemme, men likevel borte fordi dagene er annerledes.

Det kjennes så godt. Jeg vil ha mer!

–  hjemmepåske er ikke så verst når det er mange der!

Er dagene dine gode?

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

9 comments on “Fregner, vafler og barn

  1. Johanne Magnus
    30. mars 2013

    Gode dager her også. Stille og fint. I morgen venter familiebesøk, det blir det mest ekstraordinære jeg gjør denne påsken.

    Lik

  2. Så herlig det hørtes ut! Vi har også hjemmepåske siden vi har en nyklekket liten Lillebror i hus. Rimelig hektisk med tre små under 4 år, men livet er godt for det om. God påske:)

    Lik

    • Lammelåret
      31. mars 2013

      «Nyklekket lillebror», så fint sagt! Jeg har tittet på bilde av han, så nydelig atte! Du glemmer nok aldri denne påska. 🙂

      Lik

  3. Cecilie
    30. mars 2013

    Nå ble jeg glad på deres vegne, hørtes fantastisk godt og flott ut!

    Vi hadde starten av påska sammen og var enige om at vi hadde hatt mange gode stunder. Nå er gutta hos far og i går og i dag har jeg gledet meg over en veldig etterlengtet aktivitet: jeg har kunne lese uten å bli for dårlig! Verdens beste bok i solveggen er ganske stas spør du meg!

    Fortsatt god påske til deg og alle dine kjære!

    Lik

    • Lammelåret
      31. mars 2013

      Påska er lang, så det er godt mulig å ha mye av den flere steder. Det skal heldigvis ikke mye til for å skape gode opplevelser. Og du er flink til å ta vare på det gode slik at det varer lenge.

      Vet hva slags bok du leser! 🙂

      Lik

  4. Tanketrollet
    30. mars 2013

    Hærrlig resyme av en vakker dag 🙂 Fortsatt 2 gode dager igjen med påsken som paraply 🙂

    Lik

  5. annebloggen
    31. mars 2013

    Hjemmepåske er fint. Jeg nyter både alenetid og samvær med dem jeg er glad i:-)

    Lik

  6. mirapisani
    31. mars 2013

    Gode dager pakkes inn i minnebanken og nytes om igjen en annen dag. Dette hørtes godt ut Lammelåret.
    Kos dere i resten av påsken. 😉

    Lik

    • Lammelåret
      31. mars 2013

      Akkurat slik tenker jeg også, mirapisani! Takk for at du titter innom.

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 30. mars 2013 av i Høytid og ferier med stikkord , , , , , , , , , , .

Twitter-oppdateringer

