Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Årstidsforvirret! Hva er det hvite som detter ned?

Jeg er ferdig med vinteren, men gradene er ennå kalde. 

Jeg er lei av å fyre, gidder ikke mer og ender opp med å fryse. Lukker øynene, hviler en stund, tenker litt til, men det er like kaldt når jeg åpner øynene igjen og ute er bakken hvit. Hvorfor?

Jeg kjøper våren, sommeren, setter sommerfugler på bordet, smiler.

Tenker mer, lar gode samtaler leve inni meg, få sitt eget liv. Det gir meg kreativt påfyll, jeg flyter, løftes opp, kjenner luften under meg. Opp skal jeg! Fra her og videre, aldri bakover. Skape det nye, være i det.

2013-04-12 17.29.03

Livet er godt og det leves.

Har du forresten lyst til å lese et innlegg om kjærlighet? Du finner det her.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

10 comments on “Årstidsforvirret! Hva er det hvite som detter ned?

  1. Ann Judith
    12. april 2013

    Det er lov åvære lei snø nå. Vi har også altfor mye av den ennå. Jeg har pynta med to sommerfugler i planten i vinduskarmen. Og kjøpt spisebrikker til kjøkkenbordet med sommerfugler på… Vi flyr i veg!

    Lik

  2. Mormor
    13. april 2013

    Deler akkurat det der.
    Kan ikke si meg fri fra grrrr – ikke mer sne nå!!
    Klemmer mye og ønsker gode dager 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      14. april 2013

      Er litt lei, ja. Blir sikkert syting når sommeren kommer, for jeg tror den blir spesielt varm og det liker jeg ikke.

      Lik

      • Mormor
        14. april 2013

        Noe skal man jo klage på 🙂
        Været er en grei sak å klage på, om man ikke har noe annet.
        Klem 🙂

        Lik

        • Lammelåret
          14. april 2013

          Hehe.. det er jo faktisk et tegn på lykke at man klager på været!

          Lik

          • Mormor
            14. april 2013

            I grunnen, ja 🙂
            Klem 🙂

            Lik

  3. fhjpeder43
    14. april 2013

    Snø i april blir bare feil. Værgudene kan vente seg en kraftig midt i trynet.
    https://fhjpeder43.wordpress.com/2013/03/25/tiddelibom-kjoss-meg/

    Lik

  4. Inky
    18. april 2013

    Haha, jeg kjenner meg igjen. Jeg dro entur til Østlandet med bare en liten skinnjakke og et par skjorter i baggasjen, i håp om at det var blitt vår der nede. Tok grundig feil og har frøset en uke i strekk. Brrrr! Bring on summer!

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 12. april 2013 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

