Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Den perfekte pappakroppen!

Hallo, det er visst ikke grenser for hva det kan lages lister over.

Jeg har rotet meg inn på min Mote sine sider og da er det ikke mye rart at jeg finner noe å henge meg opp i. Min mote har altså gjengitt en liste over verdens best kledde gravide som de har funnet på Vanity Fair, et magasin jeg ellers aldri nærmer meg.  Hvor blir det av beste fedrevom?

Skal ikke engang graviditeten være en frisone fra vurderinger og kroppsfokus? Mange gravide sliter med de kroppslige endringene og jeg vedder på at det ikke er annerledes for kjendiser. Kanskje det heller er verre fordi de vet de blir overvåket.

Og hvorfor slipper alltid fedre så billig unna? Altså det er bra, men det er ikke bra at kvinner blir utsatt for mer og mer press på hvordan vi skal se ut.

Hvordan mener du den perfekte pappakroppen ser ut?

Søker du debatt om Pappakroppen? Les innlegget Insta-perfekte kropper og sunnhet (mai 2015).

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

17 comments on “Den perfekte pappakroppen!

  1. Hverdagsliv det gode liv
    22. april 2013

    Hei du :o) Jeg skal ikke legge igjen en kommentar om pappakroppen :o) men veien til mannens hjerte går visstnok gjennom maten og siden du spurte om farven på cupcakes jeg viste her om dagen skal du få svar :o) du bruker Icingfarve i en lillanyanse og så pensler du på litt mørkere lilla der du vil. Du kan bruke pulverfarve eller icing farve. Kronbladene er sprøytet ut med drop flower tip :o) I tillegg er det dandert litt ekte hortensia rundt omkring :o) Jeg kjøper mitt tilbehør hos cacas.no. Ha en herlig kveld! Klem fra Nina

    Lik

    • Lammelåret
      22. april 2013

      Jeg blir imponert over all innsatsen for å lage flotte cup cakes, men at det blir flott er det ingenting å lure på! Skulle gjerne smakt..

      Lik

  2. frumeyer
    22. april 2013

    Det å klikke inn på minMote fører nesten alltid til ergrelse… Den perfekte pappakroppen? Hmm.. Altså kriteriet mitt er stort nok fang til både meg og Frk 😉 Og helst ikke for langt/for kort skjegg (er det en del av kroppen btw?)

    Synes å huske å lese at enkelte fedre legger på seg under graviditeten for det ofte ble lavere aktivitetsnivå og litt slækkere på matfronten?

    Og veldig enig med deg HALLO?? Enkelte dager kunne jeg nesten vurdert burka, med tanke på kroppsfokus, synes virkelig synd på de som itillegg til velmenende venner/kolleger/familie har media å forholde seg til!

    Lik

    • Lammelåret
      22. april 2013

      Uff, ja, eller forresten så er det en god kilde til nye bloggposter – inspirerende på sitt vis.

      Lik

  3. mettemia
    22. april 2013

    Endelig noen som setter fingeren på dette med «pappavommen» eller «pappakroppen». Til alle tider har menn sluppet unna beskrivelser og vurderinger om egen kropp. Er det greit med stor ølmage, som en kule struttende ut fra kroppen? Ja, ingen henger seg vel opp i en sånn triviell bagatell. Den stor badeballen er god å kose med, skal vite. Lite hår, og halv eller helmåne på toppen! Det er sjarmerende og sexy, mener mange kvinner.
    Har ønsket meg burka i flere år nå. Med burka kan du eldes med stil, med burka kan hofter, pupper og rumpe disse fritt uten at en sjel kan komme med slengbemerkninger. Under parolen.. Ja, til burka, ønsker jeg deg en durabelig god dag 😉 Vennlig hilsen mettemia i det lune hjørne

    Lik

    • Lammelåret
      22. april 2013

      Noen ganger blir det så tydelig hvor forskjellige krav som stilles til menn og damer. Menn kan se ut som de vil, men hvilken kvinne ville rettet seg stolt opp hvis noen bemerket at hun hadde fått en flott, mjuk ring rundt magen? Neppe noen.

      Lik

      • mettemia
        22. april 2013

        Sant som det er sagt 🙂 Menn klapper seg stolt på magen når noen kommenterer den. Som om det er verdens mest velfylte og beste «kosepute». Tenk om vi damer klarte å gjøre det samme? Hadde vært tilfredsstillende?

        Lik

  4. tuppelina
    22. april 2013

    Jeg vet akkurat hvordan den perfekte pappakroppen ser ut… den er 185 cm høy, har helt kort hår som er mørk blondt, øynene er skimrende blå og smilet uimotståelig strålende. Pappakroppen er perfekt med sine brede skuldre og kosemage, det er bare 1 ting som er feil med denne pappakroppen ‘min’…den er en annen mamma som har eierskapet over den….
    -men sann bortsett fra det så er den perfekte pappakroppen egentlig inne i hodet på pappan, for det hjelper lite å være 2m høy og muskuløs om du sier til din høygravide kjæreste at hun får måke ut bilen sin selv fordi du ikke gidder!

    Lik

    • Lammelåret
      22. april 2013

      For en dust av en mann!

      Lik

      • tuppelina
        22. april 2013

        Ja…og den ene tingen forklarer hele han…tok ikke lang tid før jeg fikk han ut av huset. men selv om han ikke var en drømmeprins, så fikk jeg nå min lille prins pga han 😉

        Lik

  5. Malin
    22. april 2013

    «Barber deg pappa, du stikker» sier mine unger. Så da er det vel viktig at han er barbert da…. Og er så høy at han når opp dit ungene ikke når;)

    Lik

  6. Ann Judith
    22. april 2013

    Mannen min har perfekt pappakropp:) Han er aldeles fantastisk perfekt! For meg og vårt firkløver. Fantastisk mykt skjegg, deilig løst skinn her og der. Stor og god. Snille øyne. Rynkete og hårløs. Stort smil:) Jeg elsker ham ❤

    Lik

  7. Mandagsmor
    23. april 2013

    Den perfekte pappakroppen? Det er lett: Den er prikk lik kroppen til pappa til barna mine. Selvsagt. 😉
    Når det er sagt: Jeg skvatt litt da jeg så den kåringen av gravide. Skal man da aldri få fred?!

    Lik

  8. Carina
    23. april 2013

    Enig, enig, enig.. Det er så provoserende! har noen innlegg på lur om samme tema, som burde ferdigskrives..

    Hmm, pappakroppen, den skal være akkurat slik at små nyfødte babyer med magevondt kan finne roen på brystet deres, når mammas fang bare lukter melk;)

    Lik

  9. ellens oase
    2. mai 2013

    He he, det var fristende å gjøre noe på dette. Må ta en liten prat med far i huset, hehehehehe! God dag Lammelår

    Lik

  10. Tilbaketråkk: Stolte menn og mislykkede kvinner | Lammelårtanker

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 22. april 2013 av i Med sløvt blikk på verden med stikkord , , , , , , , , , , , .
