Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Det løkes!

Ifølge enkelte er det ikke lenger vår, men sommer blitt. 

Jeg har vært enig siden midten av mai og insisterer på at det er sommer selv om -ferien er langt unna. Dersom «sommer» skal være juni og juli-avhengig blir det så lite igjen! Det er  kveldene blir lengre og lengre; det er  dagene strekkes mer og mer og varmen gjør kroppen myk.

For den uoppmerksomme med nedstøvet hjerne spirer løken på ren og skjær vilje; i vinduskarmen er det livat!

2013-06-04 18.37.21

I meg er det spirer til håp. Kreativiteten brumler og murrer og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den: jeg vil mye, men er litt feig. En insisterende stemme maner til strid, tirrer og hevder at dette lille skjulestedet er for trangt og smalt. Jeg er stor og jeg vokser, vil gå, men ser ikke veien.

Det er litt tomt her.

Forandring må til. Utvikling.

Jeg er bare litt .. borte?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

4 comments on “Det løkes!

  1. tonetrinn
    4. juni 2013

    Fint verb, å løkes! så konklusjonen blir: Løkes det som løkes bør!

    Lik

  2. Ann Judith
    4. juni 2013

    Ja, la oss løke denne sommeren:D Bir med jeg!

    Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

