Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

På de varmeste dagene

Gradestokken viser at juni lever opp til sitt rykte.

På de varmeste dagene er tørsten stor, men vanskelig å få bukt med. Så hva drikker man når vann er blitt kjedelig?

Jeg lager blant annet denne:

2013-06-11 16.08.23

Hva inneholder den? Appelsinjuice fylt halvveis opp og resten med Bris eller Farris. Til slutt en limebåt. Kan være godt å skvise en god del lime oppi glasset først.

Rød variant lages med rød saft og Farris Lime.

Hva annet er godt å drikke? En stor mugge vann med lime og sitronbiter og frosne jordbær i.

Hva drikker du når det er litt for varmt?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

7 comments on “På de varmeste dagene

  1. villkatta
    18. juni 2013

    Er såpass kjedeleg at her i heimen går det masse, masse i friskt godt vann, men når det skal vere litt ekstra så gjerne iste, smoothie, og faktisk blandingar av farris og saft.

    Blandingen din med juice såg kjempegod ut! Kos deg i sola 🙂

    Liker

    • Lammelåret
      18. juni 2013

      Orker ikke legge stor innsats i det jeg heller, så det blir denne enkle varianten når vann blir for tregt.

      Liker

  2. ToPlussTre
    18. juni 2013

    Den drikken så ut som noe som skal prøves i sommer! 🙂 Jeg holder meg stort sett til vann, og så kaffen min da, som jeg drikker selv om det er 30 grader ute. Tyr til iskaffe og iste innimellom. 🙂

    Liker

  3. lillelabyrint
    18. juni 2013

    Olden med eple blandet med husholdningssaft:) Ser ut som rose`vin!

    Liker

  4. JunePune
    18. juni 2013

    Ser kjempegodt ut 🙂 Skal absolutt prøves 🙂

    Liker

  5. Ann Judith
    18. juni 2013

    Har kjøpt meg en sånn der dings som lager bobler i vannet. Genial! Enten tar jeg den naturell (altså vann med kullsyre) – med isbiter, eller så er det godt med Fun Light Fruktfest i – og isbiter:)

    Liker

  6. Diaperdiva
    19. juni 2013

    Nå skulle jeg nesten til å si pepsi max.. haha, imagine.. kremt.. Nei, vann og smoothie (og litt max..)

    Liker

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 18. juni 2013 av i Mat og oppskrifter med stikkord , , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

