Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Ranet av Yoghurt Heaven

Lettere naiv og nysgjerrig testet jeg ut Yoghurt Heaven en dag jeg likevel var i byen.

Det høres fantastisk ut, ikke sant;  yoghurtis med lite fett og ikke så mye sukker i! Og frukt, strøssel og sauser å helle over? I tillegg kan du forsyne deg så mye du vil og trekke spaken selv. Himmelrike for den nysgjerrige typen som aldri har jobbet i en iskiosk!

Vel, det er bare det at spaken til å dra i som slipper ut isen er treg og det tar sin tid for enda tregere mennesker å forså akkurat hvordan den virker. Og pengene flyr ettersom man er for langsom eller dersom ungen får fri tilgang til spaken (bare fordi foreldrene ikke fatter konseptet med det samme). I det hele tatt er det en dyr affære og for den som ikke liker å klage over en feil en egentlig bare kan takke seg selv for å ha gjort, ja da biter man det i seg og lesser det ut i bloggform istedenfor.

For is til tre nesten tre hundre kroner, det kan bare ikke forsvares, ikke når det er snakk om is på gata. Is for tre hundre kroner burde holde minst en hel sommer – ikke et kvarters tid. Selv om isen smakte godt.

Så: Tenk deg om før du boltrer deg på Yoghurt Heaven (lenke til kjeden)!

**

Jepp, da har jeg til og med lært noe i sommer. Har du noen dårlige is-opplevelser?

**

Er du nysgjerrig på hvor jeg ble ranet? Trykk HER så finner du det ut.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

11 comments on “Ranet av Yoghurt Heaven

  1. Abelone
    8. juli 2013

    Har aldri hørt om Yoghurt Heaven, men det hørtes nesten litt gøy ut. Utenom prisen da. Er det tiden eller vekta man betaler for?

    Lik

    • Lammelåret
      10. juli 2013

      Betaler for tiden? Haha.. det hadde vært genialt: Superspurt gjennom alle «isstasjonene» og lykkelig glis til den som rekker gjennom kjappest!
      Det kostet vel 23 for 100 gram – syk pris, men det virker billig fordi en glemmer å regne ut hvor mye det kan bli tilsammen. Og så er det noe med det at en ikke kan ta bort hvis en tar for mye, dermed blir det fort høy pris.

      Lik

      • Abelone
        10. juli 2013

        23 kr pr 100g… ja, da blir det fort litt. En kroneis veier vel ca 150g. Men det hørtes gøy ut likevel, så jeg tror jeg må sjekke ut stedet.

        Lik

        • Lammelåret
          10. juli 2013

          Ja, gjør det og fortell hva du synes! Jeg likte godt den med bringebær, tror jeg det var og den grønne, som sikkert var pistasj (lenge leve god hukommelse!)

          Lik

  2. Mandagsmor
    8. juli 2013

    Vi bor så langt unna slike urbane tilbud at det er liten sjanse for å komme ut for noe liknende… 😉 Jeg har (ennå ikke helt) lært at jeg aldri, ALDRI, skal kjøpe soft-is når jeg egentlig er mett. *kvalm*
    – Øynene vil alltid ha mer enn magen.

    Lik

    • Lammelåret
      10. juli 2013

      Særlig urbane strøk, hehe.. vel, det kan i det minste kalles en by dersom en regner med handlemonsteret (= senteret).

      Jeg har nesten vanskelig for å forstå at det kan bli for mye softis!

      Lik

  3. Casa Kaos
    8. juli 2013

    Dårlige is-opplevelser?
    Ikke annet enn at jeg spiser for mye.

    Lik

    • Lammelåret
      10. juli 2013

      For mye altså?
      Som barn var det aldri noe problem å tømme en toliters isboks, som voksen forsøker jeg meg med anstendig spising, sånn nesten riktige mengder som SER bra ut. Alt for betrakteren!

      Lik

  4. mirapisani
    9. juli 2013

    Hahaha! Nydelig beskrivelse av en frustrasjon Lammelåret. 😀

    Lik

  5. Lammelåret
    10. juli 2013

    Til sammenligning: På en «vanlig» isbar kostet det halvparten for tilsammen ni kuler i kjeks – betydelig billigere.

    Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

