Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Pustestopp

Øynene er festet på streken som blinker der bokstavene skal stå. Jeg skriver noen, nøler litt. Taster litt til bare for å få bort streken som begynner å oppta hele synsfeltet. Den tynne streken blir tykkere og tykkere, tar mer og mer plass, krever mer aktivitet for å slutte å plage meg.

Den blinkende streken minner meg på alt jeg ikke gjør, alt jeg burde gjøre og alt jeg ikke kommer til å gjøre.

Jeg hører lyder fra veggene, det er ikke mus. Det er naboer.

Ellers er det stille. Til og med peisen har sluttet å puste.

IMGP0217

Sånn var det.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

7 comments on “Pustestopp

  1. ~SerendipityCat~
    21. november 2013

    Hold ut, bedre dager kommer…

    Lik

    • Lammelåret
      21. november 2013

      Takk.. om bare prøvingen var det som skal til for å få til..

      Lik

  2. Mormor
    21. november 2013

    Stay put and breathe, var et råd jeg fikk. Kanskje det hjelper deg goså?
    Klem 🙂

    Lik

  3. sotengelen
    21. november 2013

    Jeg har heldigvis mulighet til å skru musikken ulidelig høyt!

    Lik

  4. Nattugla
    22. november 2013

    Senk skuldrene, pust ut og bare vær der – ikke no’ stress og ikke no’ press. Bare puste inn og ut 🙂 Nye muligheter i morgen og dagen etter.

    Lik

    • Lammelåret
      22. november 2013

      Det er det vanskeligste av alt, Nattugla!

      Lik

      • Nattugla
        22. november 2013

        Jeg vet – må minne meg selv på det stadig vekk. Vi får Prøve sammen. Pust ut, langsomt og fullt og helt. Ønsker deg en god natts søvn og håper morgendagen er litt bedre 😊

        Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 21. november 2013 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

