Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Så det er mus du vil ha?!

Jeg er ingen snømus, sier jeg med kraft og lyn i blikket.

Han hører ikke på meg.

Snømus kan du være sjøl, legger jeg til med snurten mine idet jeg ser det insisterende glimtet i øynene hans.

Jeg kaster en kule bortetter gulvet, tenker ha, der lurte jeg deg godt, men han kaster bare et langt blikk i den retningen kulen suser.

Så det er mus du vil ha?! spør jeg et hakk sintere. Da er det mus du skal få! gnåler jeg og kaster musa i en unaturlig vinkel. Han setter av gårde med et lykkelig smil om munn: mus, endelig!

God lørdagskveld, med eller uten mus!

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

2 comments on “Så det er mus du vil ha?!

  1. Tilbaketråkk: Så det er mus du vil ha?! : Hjem og familie

  2. mette
    1. desember 2013

    Hahahaha, liker sånne overraskende overskrifter 🙂 Mus liker jeg ikke, men Pilla derimot, min mann og forsåvidt, elsker mus….. Musa kommer ikke lett til dem, de må jakte den selv 🙂

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 30. november 2013 av i Hverdagen med stikkord , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

