Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Flytende blåbærmuffins

Ja, du leste riktig!

Låter det fristende?

Ikke vet jeg hva som er hensikten, bortsett fra å tjene penger. Kanskje det er for å tilfredsstille alle som brått er kommet på slankeren eller som desperat forsøker å miste et par kilo før julekiloene setter inn?

Jeg tipper at denne teen kan friste damene mer enn herrene, hva tror du?

For et påfunn!

For et påfunn!

Teen ramlet inn dørene ved et uhell, så den måtte testes ut og ja: Den har litt muffinssmak – skummelt, spør du meg.

Damenes favoritt, anorektikerens favoritte (bortsett fra at den vekker dårlig samvittighet for bare å ha snust inn noe sukkerholdig), og antakelig en salgssuksess.

For min del får jeg virkelig lyst på blåbærmuffins, smuldrekake eller hva som helst. Å drikke noe som smaker som det ikke er, det er juks, spør du meg.

Så, slik ble kveldsmaten i går:

Herlig! Smuldrepai med bjørnebær og vaniljeiskrem! - litt sunnere variant enn den vanlige

Herlig! Smuldrepai med bjørnebær og vaniljeiskrem!
– litt sunnere variant enn den vanlige

 

Kjekt å ha sikret frukt/bær-kvoten sin! Og viktig å ivareta formene.

Kunne du tenke deg å drikke blåbærmuffins?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

14 comments on “Flytende blåbærmuffins

  1. fivrelden
    3. desember 2013

    Jeg er litt skeptisk til sånne. Jeg foretrekker heller å ete ekte vare til teen min 😉

    Lik

    • Lammelåret
      3. desember 2013

      Det føles litt dårlig gjort når kaka uteblir, som tom reklame liksom, for teen smaker faktisk som muffins.

      Lik

      • fivrelden
        3. desember 2013

        Jeg skjønner det. Har selv smakt karamellte og det er jo supergodt og smaker karamell 🙂

        Lik

  2. Elisabeth, Innerst i veien
    3. desember 2013

    He he, høres skummelt ut.

    Lik

  3. villkatta
    3. desember 2013

    Syntes det var litt rart 🙂

    Lik

  4. Marthe
    3. desember 2013

    Har vært hekta på lignende i åresvis – men så er jeg jo midt i målgruppa også;)

    Lik

    • Lammelåret
      4. desember 2013

      Jeg er ikke noe særlig bevandret i kaketeene, men kanskje jeg burde?

      Lik

  5. Ann Judith
    3. desember 2013

    Jeg har også observert denne nye teen, men den fristet ikke! Elsker teen fra Pukka, med kryddersmaker, lakrissmak, fenikkel og mange andre gode smaker. De som hevder seg beroligende ER faktisk det også;)
    Men smuldrepai er veldig godt da:)

    Lik

    • Lammelåret
      4. desember 2013

      Pukka har mye bra, men eskene kunne gjerne vært litt mindre, men hei, da måtte vel teposene vært tilsvarende mindre? Det går ikke an!

      Lik

  6. Anja Elisabeth Holt
    4. desember 2013

    Den der er jo bare rett og slett fantastisk god. Nå er jeg ikke akkurat kjent for å være anakoretisk, jeg er den som står først i køen når desserten settes frem, men denne havnet definitivt kjapt på listen over «førjulsgleder»!

    *også i målgruppa sikkert*

    Lik

  7. Drømmelykke
    4. desember 2013

    Må si jeg foretrekker smuldrepaien din 😉 Har ikke smakt denne teen, men har smakt den som er vaniljekaramell. Smaker som fudge og jeg elsker fudge! Stiller meg dog skeptisk til å se på teen som et sunt alternativ da innholdsfortegnelsen nevner både sukker og karamellbiter! 😉

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 3. desember 2013 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , , .

Twitter-oppdateringer

