Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Lekker juleferiestart

Bare for å skremme bort de mine mannlige beundrere viser jeg den brutale #underfasaden-starten på juleferien.

2013-12-19 12.55.53

– #underfasaden-selfie –

Beklager realitetsorienteringen: jeg er ikke så lekker som du forestilte deg, vedder på at du er dypt skuffet.

Med spritmarinerte fingre har jeg sørget for utestengelse fra kjøkkensonen inntil nyse- og snørrestadiet er over. Jeg nyser litt ekstra, simulert snørring er det verre med.

Endelig en akseptabel grunn til sofaslasking med servering!

Å være forbigående syk er ikke det verste man kan være. Rødkantede øyne og hovne kinn er bagateller.

Og med to ukers juleferie trenger man ikke engang å slepe seg ut av pysjen før lunsj, slaskelivet får stå til godkjent. For er det ikke slik, da, at man skal slappe av i jula og la tersklene råtne opp?

2013-06-11 16.40.30

– spriten er min venn –

Bør man stå opp tidlig, spise lange frokoster sammen og stille opp i finstasen hver kveld? Til frokost også?

Liker du stylede bilder eller synes du det er litt morsomt med realistiske hverdagsglimt?

Jeg ønsker deg en flott juleferie, måtte den bli slik du ønsker den! Herfra kommer det nok flere innlegg før julaften, så følg gjerne med!

(du sarte mann, du ble vel ikke så skuffet at du stikker av?)

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

15 comments on “Lekker juleferiestart

  1. Morten Besshø
    20. desember 2013

    Litt sånn «dagens outfit» ?

    Lik

    • Lammelåret
      20. desember 2013

      haha.. kanskje jeg skulle starte en outfit-serie? Det måtte vel blitt en ourfit hvis jeg skulle klart å holde det ved like. Kan ikke tenke meg noe mer uinspirerende enn slike inspirerende blogger.

      Forresten: Takk for fin kommentar på Dagbladet!

      Lik

  2. terjebjornstad
    20. desember 2013

    Dette var et ordentlig reality-innlegg.
    God bedring!

    Lik

    • Lammelåret
      20. desember 2013

      Haha,, supert for folk med dårlig smak.

      Takk for bedringshilsen. Jeg er nok over det verste nå, så da står resten av familien for tur..

      Ønsker deg en god helg, Terje!

      Lik

  3. Carina
    20. desember 2013

    Jeg blir litt stressa av de der lange frokostene jeg..de spiser opp dagen min. (Som skal tilbringes foran peisen med bok.) Aldri i finstas, kun når vi er bedt bort.

    Lik

    • Carina
      20. desember 2013

      Og, god bedring!

      Lik

    • Lammelåret
      21. desember 2013

      Helt enig med bok & peis-bildet du puttet inn i huet mitt nå! Det er sånn det skal være og tilfredse unger som ikke krangler.

      Lik

  4. John Olav Ytreland
    20. desember 2013

    Dette var rett og slett skuffende! Jeg hadde ventet meg et vakkert innlegg om lykke og vellykkethet, illustrert med noen like lekre bilder. Jeg trodde du var perfekt, så mye at selv photoshop var overflødig.

    I stedet får jeg en beskrivelse av en slask. Det var nok en illusjon som for ut vinduet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Du må være forsiktig med oss menn. Vi er veldig skjøre, delikate skapninger. Jeg prøver å fortelle kona det hele tida, men hun er visst ikke overbevist om at vi trenger spesialbehandling.

    God bedring likevel. Jeg skal prøve å komme over dette sjokket.

    Lik

  5. Ellen
    20. desember 2013

    Men var det ikke du som ville ha FLERE mannlige lesere da…???

    Lik

  6. Elisabeth, Innerst i veien
    21. desember 2013

    Starten på en ny spalte: Hva har jeg i nesa i dag?

    Lik

    • Lammelåret
      21. desember 2013

      Haha.. det hadde vært noe! Kunne vært fredagsqiz eller noe. Trendy med quiz, er det ikke?

      Lik

  7. tornerosesverden
    21. desember 2013

    Tar gjerne innlegg om livet slik det er 😉

    Men kjole skal på – hele jula (og det meste av året ellers også). Det er jo utrolig behagelig å ligge i kjole/skjørt og strømpebukse 😉

    Ønsker deg så fine slaraffendager som mulig 😊 God bedring!

    Lik

    • Lammelåret
      21. desember 2013

      Takk for det, Tornerose!
      Det går seg til..

      Ønsker deg en fin jul!

      Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 20. desember 2013 av i Høytid og ferier med stikkord , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

