Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Mamma grusom

Enkelte mødre er ganske slemme. Jeg er.

Når lange slamper helst vil strekke seg dagen lang i varm stue med lite klær, tvinger jeg dem opp og krever støvler og ytterklær. Hele dager med alle hjemme kan nemlig bli veldig mye. Mamma Grusom blir født.

2013-12-25 15.31.22

Trangen til å komme ut i frisk luft og friskt vær øker hurtig. Selvsagt må de «små» være med!

2013-12-25 15.33.11

Den som er heldig og kan gå, har bare ikke lov til å tilbringe hele dager i sofaen. Min mening.

Egne ben som virker, er den største pakken man kan få.

2013-12-25 15.38.30

Til minne om sommeren.

Protest og nedovermunn blir snart til oppovermunn og høye gledestoner når vinden rusker og regnet pisker. Det er utrolig hvor humørskapende regn og vind er.

Egentlig skulle det vel vært minus og snø, men man tar det man får. Jeg synes det er bra det vi fikk: tid sammen, først og fremst. Det er slett ingen selvfølge.

Blir det lange innedager for deg og familien? Er du også Mamma (Pappa) Grusom for ungene dine?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

12 comments on “Mamma grusom

  1. Barbarella
    25. desember 2013

    Vi blir inne til det er mer ulidelig å være inne enn ute med rastløse unger.. da går vi på tur med varm sjokolade på termos!

    Lik

  2. Barbarella
    25. desember 2013

    Vi går ut når det blir for ulidelig med rastløse barn inne. Da drar vi oss opp av sofaen og tar med sjokolade på termosen og går tur. Selv den mest trassige ungen lar seg friste av sjokolade, det gjør faktisk alle glade.

    Lik

    • Lammelåret
      25. desember 2013

      På slike dager er selve utfordringen å komme seg ut før 16, ikke mye til press mao.
      Sjokolade lokker den mest sofafaste!

      Lik

  3. Carina
    26. desember 2013

    Åh ja! Jeg blir selv et lite (stort!) monster av for mye inneluft og sofasitting..så det er ikke noe tema om vi skal ut en tur hver dag, eller ikke. (Vi bor dessuten hos besteforeldre hele julen, så rastløsheten min kommer nok tidligere enn om vi hadde vært hjemme hos oss selv, det skal innrømmes!) Fortsatt god romjulstid til deg!

    Lik

    • Lammelåret
      26. desember 2013

      Ikke vanskelig å skjønne at du raskere blir rastløs når du er på besøk. Tror det er helt normalt.

      Det er deilig å være ute!

      Lik

  4. Ellen
    26. desember 2013

    I dag er jeg ikke monster. Men ut skal vi, håkke som. Men jeg vil ha SNØ!!!! Det skal være SNØ i juleferien, så vi kan ake og kjøre spark. Dette været her er feil. Det er jo så man begynner å vente på tulipanene…

    Fortsatt god gummistøvleromjul!

    Lik

    • Lammelåret
      26. desember 2013

      Etter været å dømme kunne det like gjerne vært november, ikke mye som sier «jul» ute nå. Egentlig er det helt greit, synes jeg, slipper å fyre hele tiden og vi kan lufte uten å få frostskader!

      *always look on the bright side of life*

      Lik

  5. vnettum
    27. desember 2013

    Ja sånn er det, viktig å komme seg ut snø eller ei 🙂 jeg ser positivt på det jeg, lave strømregninger, trenger ikke skrape is og snø av bilen og må bruke ekstra 20 min på det når jeg kan bruke de minuttene til kaffe, ooog det er en grei måte å slappe av på, man blir slækk og det trenger kroppen min nå! og kunn slappe av, det har jeg ikke gjort på så lenge jeg kan huske 🙂 God romjul til dere!

    Lik

    • Lammelåret
      27. desember 2013

      Denne jula må være den våteste på lange tider! Nedbørsrekort?

      Jeg ser det som deg: Såå mange fordeler med regnvær kontra snø, selv om det siste egentlig er «riktig» på denne tiden.

      Fortsatt gode romjulsdager til deg!

      Lik

      • vnettum
        27. desember 2013

        ja det hadde jo vært mer stemning med snø da! men vi har ingen unger enda, så da er det veldig greit!
        Takk i like måte du 🙂

        Lik

  6. Tilbaketråkk: Mamma grusom : Hjem og familie

  7. Tilbaketråkk: Perfekte barn uten oppdragelse | Lammelårtanker

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 25. desember 2013 av i Høytid og ferier med stikkord , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

