Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Romjulmystikk

Jeg tror man må bli cirka 39 for å forstå at jula bare varer tre dager og så er det romjul, etterfulgt av nyttårsaften.

Jula har alltid vart en uke, for meg, altså fra julaften. Eller, egentlig starter den bittelillejulaften, sånn bare for å få mest mulig juling.

Det der med at romjula starter etter selve jula, det har først gått opp for meg nå.

Rom-jul – altså etter jul og fram til nyttårsaften.

Årets største nyhet!

Hmm… hva skal all denne innsikten føre til? Tror jeg tar meg en gris..

– og dette vedder jeg på at du har fortsått for lenge siden!

2013-12-26 12.14.08

– julestjerne fin i farta –

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

8 comments on “Romjulmystikk

  1. Spirea
    27. desember 2013

    Ta deg en gris du, og kos deg med nyoppdaget innsikt, hehe 😉
    Er bare innom med en aldri så liten romjulsklem – altså etterjulsklem 😉 – og jeg håper din jul har vært fin! Jeg fikk sånn en fin hilsen fra deg for noen uker siden, svarte deg i bloggen min – men ikke sikkert du så- Veldig rart du var innom den dagen, med følelsen av at du «skulle» det, for det var en veldig vanskelig dag for meg…så takk for omtanken-
    Må du ha gode dager, disse siste av dette året. Snart er det et nytt et, med blanke ark og fargestifter 🙂 god klem

    Lik

    • Lammelåret
      27. desember 2013

      Det var godt at min lille hilsen traff akkurat den dagen jeg skrev. Jeg har lest svaret ditt, jeg pleier å vende tilbake til de bloggpostene jeg legger igjen en hilsen på.

      Takk for klemmen, jeg klemmer tilbake!

      Utrolig hva man plutselig oppdager, som man aldri har refletert over før.

      Ønsker deg en fin romjulstid, Spirea!

      Lik

  2. Mormor
    27. desember 2013

    Du verden 😆
    Romjulsklem 🙂

    Lik

  3. egedenne
    28. desember 2013

    Ja, julen er ikke helt det samme lenger. Men kanskje det blir bedre neste år 😉

    Ha en fortsatt fin jul og snart: Et godt nytt år! 🙂

    Lik

  4. Sovebebibloggen
    28. desember 2013

    Haha, det er best å ha orden i begrepene!
    God romjul!!

    Lik

  5. Heidi
    1. januar 2014

    Tradisjonelt sluttet ikke romjulen med nyttårsaften, men den varte fra julehelgens slutt til helligtrekongersdag. Likevel er ikke romjul et ord jeg er så veldig komfortabel med, for jeg har aldri forstått hva det tilfører i avklaring, sånn bortsett fra at folk gjør andre ting i romjulen, men folk gjør da så mye rart. Jeg insisterer på å ønske folk en god jul så lenge den varer, minst til helligtrekongersdag, men skal jeg være skikkelig i utakt med tiden holder jeg på til tyvendedagen.

    Godt nytt år – og altså fortsatt god jul!

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 27. desember 2013 av i Høytid og ferier med stikkord , , , , , .
