Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Brikketid og en unyttig hjelper avslutter dagen

Når stuen tømmes for folk og bare jeg er igjen, henter jeg den store platen frem.

Den med mange små, fine brikker i blått, hvitt og grønt med partier av svart og beige – da er det meg-tid med musikk og alt.

2014-01-27 00.08.40

– ikke særlig hjelpsom, men absolutt tilstede –

Det er noe med dagen som begynner å slippe taket i kroppen som finner sin faste plass igjen. Det tar tid etter dagens rystelser.

Dagen avsluttes på omtrent samme måte som den startet, med meg og pus alene.

Hva er din favorittavslutning på dagen?

**

Ps! Har du ikke lest innlegget jeg publiserte i går? Gjør gjerne det! Det handler om hva forventninger til familielivet og hva barn gjør med parforholdet, klikk på lenken!

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

4 comments on “Brikketid og en unyttig hjelper avslutter dagen

  1. Sovebebibloggen
    28. januar 2014

    Min favorittavslutning er definitivt liggende på sofaen med beina på det ene armlenet og en TV-serie på lerretet. Akkurat i dag er det fotball, så nå er TV-serien byttet ut med blogger på mobilen for min del:) Slettes ingen dårlig erstatning!

    Men det viktigste av alt for en perfekt kveld, er selvsagt en stille babycall!

    Lik

    • Lammelåret
      28. januar 2014

      Blogger er ikke så dum avkobling, vel?

      Nå er det natta, sov godt!

      Lik

  2. Steinsdotter`s Saga
    30. januar 2014

    Puslespill er rågøy! og faktisk avslappende.

    Det hender også jeg forsvinner inn i serieverden.
    Akkurat for øyeblikket har jeg begynt på serien Brothers & Sisters, igjen!
    Det er noe med den kaotiske familien jeg digger.

    Lik

    • Lammelåret
      30. januar 2014

      Ja, det er nedroende og fokuserende med puslespill!

      Jeg ser ikke mye på tv, men har fått med meg enkelte episoder av B&S da det gikk for lenge siden. Kjenner at jeg blir utålmodig av tv.

      Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 28. januar 2014 av i Hverdagen med stikkord , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

