Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Det er litt forskjell på folk, altså!

Her sitter noen av oss og titter på Aktuelt på nrk og hører på katten som klager over å ikke få komme ut (at han er relativt nyoperert er irrelevant når viljen er stor), mens andre nikoser seg på lanseringsfest med noen av de beste bloggerne jeg kjenner til. Ha! Det må være den lengste setningen jeg har produsert på lenge!

Nå er ikke slike lanseringsfester noe jeg trekkes mot og ikke er jeg spesielt god på å være der alle andre er heller, så da sitter jeg her da og er veldig voksen, får med meg Landeplage med Odd Børretsen. Sukk. Alternativene er liksom ikke der.

Da er det så utrolig mye bedre å tenke tilbake til formiddagen med lesegruppe og en kake på fatet uten det meste, ja for det er akkurat det kaka ble presentert som på bakeri With: En kake uten det meste.

2014-02-05 12.15.35

Grønn te, en scones og en kake uten det meste

Hva med deg, savner du glamour, har du lyst til å treffe folk du bare har lest om eller lest bloggen til?

Er det lett for deg å finne hverdagsgleder?

**

Skjønner du ikke hva slags lanseringsfest jeg snakker om? Du finner informasjon om den hos blant annet Susanne Kaluza, Mammalivet og Casa Kaos.

**

Ps! Tusen takk for den superfine responsen på det forrige innlegget mitt! 

Er du ny her? Følg gjerne bloggen via Bloglovin’, via wordpress-systemet (se i høyre margen) eller lik bloggen på Facebook (der finner du en og annen debatt i tillegg til blogginnlegg herfra). Velkommen!

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

28 comments on “Det er litt forskjell på folk, altså!

  1. sotengelen
    5. februar 2014

    Lanseringsfest? Dette hadde jeg ikke fått med meg…

    Lik

    • sotengelen
      5. februar 2014

      Ah! I see! (Jeg burde selvsagt åpnet linkene før jeg kommenterte…) Jeg er ikke i målgruppen for dette. Håper de koser seg!

      Lik

      • Lammelåret
        5. februar 2014

        Det gjør de sikkert!

        Gjør ingenting at du ikke åpnet lenkene først, altså. Det e’kke så nøye.

        Lik

  2. Livet i Casa Didriksen
    5. februar 2014

    Skulle også gjerne vært på den festen. Men har sittet hjemme i sofaen og spist knekkebrød med gul ost. Glitter og glamour serdeles fraværende..

    Lik

    • Lammelåret
      5. februar 2014

      Det hadde nok vært fint, uhøytidelig tenker jeg (de fleste er sikkert utstyrt med gulpeflekker og inntørka yoghurtmerker likavel). Mange av dem som sier at de kommer har jeg lest hos lenge, så på en måte blir de bekjente selv om de ikke er det. Blitt noe glam og autoskriving på deg etter kjendisfaktoren i lokalavisa, eller?

      Lik

  3. Sovebebibloggen
    5. februar 2014

    Tjihi, jeg var der, og det var veldig hyggelig å endelig få hilse på de jeg allerede har blitt så godt kjent med gjennom bloggen:) Det var veldig uhøytidelig, og langt i fra så skummelt som jeg hadde sett for meg!
    En artig anledning til å la pappa ha en alenekveld med He!

    Lik

    • Lammelåret
      5. februar 2014

      Nei, skummelt har jeg ikke sett for meg at det skulle være, for etter hva jeg har lest hos flere av bidragsyterne så har de fleste vært litt nervøse og da er vel alle i samme båt, bås?

      Var det mye presse der? Jeg er spent på anmeldelsene, har bare lest en.

      Lik

      • Sovebebibloggen
        5. februar 2014

        Det vet jeg ærlig talt ikke! Det var jo mange bloggere der, og de fleste gikk rundt med speilrefleks, så litt usikker på om det bare var bloggere eller også en og annen journalist;)

        Lik

        • Lammelåret
          5. februar 2014

          Når jeg tenker meg om så er jo blogger og journalist samme greia egentlig.. Blir bra med oppmerksomhet rundt dette.

          Lik

  4. Anja Elisabeth Holt
    5. februar 2014

    Jeg var der og det var veldig gøy. Neste gang blir du med, og jeg så absolutt ingen gulpeflekker altså!

    Lik

    • Lammelåret
      5. februar 2014

      Neste gang, altså? 😉

      Ingen gulpeflekker og jeg som trodde det var obligatorisk – er vel bare skryt på disse babydamene, haha..

      Lik

  5. Refleksjon på livsvegen
    5. februar 2014

    Eg har det best i eiga stove med mine rundt meg..
    Glam Glitter Gøy kan andre ha.

    klem i natta 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      5. februar 2014

      Høres kjent ut, men samtidig så er det fint å få luftet seg innimellom. Er bare superglad for formiddagen min.

      Lik

  6. Casa Kaos
    5. februar 2014

    Jeg trives egentlig veldig godt i sofaen, men når jeg først kommer meg opp og ut og får tatt litt maskara på øyevippene, så syns jeg det er utrolig fint det og.

    Var forresten veldig hyggelig å hilse på dere, både Sovebebibloggen og Anja Elisabeth Holt som har kommentert over her 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      5. februar 2014

      Det er noe med den trege overgangen fra den dypeste sofakrok til helt andre skoger, altså! Det høres litt kjent ut, selv om minnet er fjernt.

      Synes liksom jeg hører presentasjonene: Eh, ja, jeg er kaos-Marte.. og jeg er eh.. lammelåret..? Neidu, den går ikke. Haha, tror jeg ler meg i stykker og biter.

      Lik

  7. Ellen Hageman
    5. februar 2014

    Ikke noe særlig glam her heller. Men hyggelig nok. Dessuten har jeg blitt intervjuet av av en avis i dag. Så litt oppmerksomhet har jeg da fått! Hihi! (Jeg blir stadig forbauset over at folk er opptatt av hva JEG mener.) Og det er gøy å treffe folk man bare har møtt på nett! 🙂

    Lik

  8. Janne Ellingsen
    5. februar 2014

    Jeg har overhodet ikke behov for glam. Å treffe mennesker er flott, men da helst i roligere omgivelser. Dagens stund på biblioteket med deg var akkurat passe og veldig hyggelig!

    Lik

    • Lammelåret
      5. februar 2014

      Helt enig, det gir noe langvarig for min del. Mye folk og uoversiktlige mennesker blir bare slitsomt for en halvtfungerende hjerne som min. Jeg mener: folk flytter stadig på seg – det er skikkelig forvirrende å følge med på!

      Derfor er jeg så glad for å ha kapret deg sånn av og til. Du fyker ikke opp på bord og stoler og bytter plass hele tiden. Som andre gjør.

      Lik

  9. Lev Livet Lett Lokki
    6. februar 2014

    Ja jeg savner det! Føler meg utenfor ved å ikke kunne, bare fordi en er for syk… Jeg håper det kommer en ti da – for oss også – hvor livet kan bli litt mer som før… sosialt og fint… inspirerende og givende – uten å bli syk.

    Lik

    • Lammelåret
      7. februar 2014

      Sant det!

      Bortsett fra den s-biten, så er det vel noe med hva en forventer? En blir ikke så lett skuffa dersom en ikke legger planer som må avlyses. Jeg legger svært få planer.

      Supert å se deg her inne, LLLL!

      Lik

  10. superpapsen
    7. februar 2014

    Odd Børretsen er glamour til tusen! Ingen som inviterte meg på glamfest. Jeg som hadde gjort klar glitteret og allting :p Men jo hverdagsgkeder er det masse av. Ostedmørbrød og en episode av en god serie på kvelden med mammaen. Lykke!

    Lik

    • Lammelåret
      7. februar 2014

      Det funker vel godt nok å kaste litt oppklippet glitter fra jula rundt seg, gjør det ikke?

      Den der lykka du snakker om den skjønner jeg veldig godt, for med nyfødt så er det alltid en gigantisk overraskelse for hvert hele måltid en kan spise sammen eller å se en hel film – det er nesten for godt til å være sant.

      Lik

  11. Carina
    7. februar 2014

    Men vet du, jeg skulle ønske at du var der! for det var jo veldig gøy å endelig møte flere av mine favorittbloggere i levende live, og du er jo nettopp en av dem. Ellers savner jeg ikke glam..forsyner meg av det når det trengs.

    Lik

    • Lammelåret
      7. februar 2014

      Å så hyggelig å bli savnet! Festen høres nesten ut som et vennetreff, det blir nesten det når en har lest hverandres blogger lenge og så møtes.

      Vi to kan møtes neste gang du er i Vestfold, så det lar seg ordne.

      Lik

  12. underveis
    7. februar 2014

    Jeg tok meg en tur og fikk hilst på noen. Glamour går det an å oppsøke eller arrangere – og det er ikke særlig høyt på min liste. Men folk, ord, kunnskap og refleksjon – det står ganske høyt.

    Lik

    • Lammelåret
      7. februar 2014

      Høres behagelig å kunne sitkke innom og bli en stund – en stor fordel ved å bo cirka i Oslo. Heldige deg!

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 5. februar 2014 av i Hverdagen med stikkord , , , , , .

Twitter-oppdateringer

